Friss hozzászólások

Szavazás

Fog-e élni a végtörlesztéssel?

Bejelentkezés

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó van a webhelyen

Jelenlegi hely

Tékozló homár

Feliratkozás Tékozló homár hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 48 perc 17 másodperc

Ráncfelvarrás, cicaharc: gigantikus szolgálati közlemény

2014, szeptember 1 - 13:38

Az elmúlt napokban messze terelődött a szó a Samsung tévé sorszámáról, pedig jólfejlett Homár-pozitív eset a drága. Ezúttal azonban ezt egy nagyon hasznos kanyarnak tartom, mert kibuktak azok a blog működésével kapcsolatos kérdések és problémák, amik az idejáró Homárokat - beleértve magamat is - jó ideje feszítik. Ez a poszt azért született, hogy minderről legyen szó végre. Az idézetek kommentekből vannak, a válaszok a fejemből. Utána ti jöttök.

Majd Hilda (vagy egyéb bloggazda) eldönti, hogy mit akar itt látni, mi a célja a blognak és remélhetőleg tesz is majd érte.

 Eldöntötte és tesz is, mert igen, ideje van a tevésnek. Erről szól ez a poszt.

Hilda drága, most akkor komoly blogot akarsz, amit komolyan vesznek a szolgáltatók és a megkeresésedre mondjuk választ is kapsz vagy egy trollüdülőt, ahol minden szart kiraksz aztán lehet bohóckodni napestig?

Olyan blogot szeretnénk, ami hasznos és érdekes, és fordítva is. De leginkább olyat, ahova mindenféle fogyasztással kapcsolatos szenvedésekkel lehet fordulni. Ahol, ha szakértők nincsenek is, de sorstársak vagy jószándékú, tapasztalt segítők igen. Ami egy felületet azoknak, akik kicsinek érzik magukat egy szélmalomharcban. Aminek hatására néha megoldódnak dolgok egyszerűen annak a kivételezett helyzetnek köszönhetően, hogy még a legnagyobb cégek sem szeretik, ha a Homár- vagy főleg Index-címlapon rosszarcozzák őket. Tematikailag ebbe a nem-fogyasztási sztorikat és az egyértelmű egyedi eseteket leszámítva elég sok minden belefér. A trollüdülő vagy offparadicsom ügyén pedig élőben dolgozunk.

  • mi van ? (komoly blog ??? olyan nincs kerlek szepen)
  • A Homár sose' vót komoly blog, mindig volt egy szarkasztikus vonulata. 

A komoly blogság nem zárja ki a szarkasztikus vonulatot, bár én inkább ironikust mondanék. Ami nem árt, sőt elengedhetetlen a problémás helyzetekkel aláaknázott hétköznapok túléléséhez. Hát még egy bloghoz, ami másról se szól, csak problémás helyzetekről.  

Nem, ez nem olyan hely, ahol tanácsot lehet adni. A legtöbb esetre az a legértelmesebb lépés, hogy szóljon a hatóságnak, vagy ügyvédnek, mert ha leszarja a fejét a cég, akkor mégis mit tud tenni? Ha magától nem jött rá, hogy hova kéne fordulni. Persze a legtöbb ember ahhoz is teljesen hülye, hogy ha tanácsot kér, és adsz neki, akkor azt megtegye, amit mondtál. mit vársz?

De igen, ez pont az a hely, ahol lehet tanácsot adni és kapni is. Az is egy milyen remek tanács pl, hogy fordulj a Békéltető Testülethez vagy Fogyasztóvédelemhez, mert nem mindenki született úgy, hogy ezt ismeri. Ha meg még meg is mondjuk, hogy ezeket hol éri el, amilyen oldaldobozt tervezek, az milyen jó lesz! 

  • mikor én elkezdtem olvasni a homárt 1-2 kivételtől eltekintve azért az olvasói levelek mindig,ha nem is komolyak de jogosak voltak vagy legalábbis a poszter nem volt félanalfabéta, aki a legegyszerűbb dolognak se tudott utána nézni de picsog. ...Most viszont, és nem csak mióta Hilda vezeti, hanem kb az elmúlt fél évben már inkább azok a posztok kerültek ki, ahol lehetett ekézni a levél írót, hogy milyen hülye és ugye ez vonza a trollokat, meg azokat, akiknek az a napi élmény hogy jól megmondhatják arc és név nélkül a magukét végre valakinek.
  • Nézd már meg milyen témák vannak! A legtöbbje gyakorlatilag megoldja magát és/vagy tényleg teljesen gyökér a beküldő, vagy nem lehet eldönteni, mi benne az igazság.

Az olvasói levelek ilyenek is meg olyanok is. Íróik biztos igyekeztek a problémájukat a lehető legkifejezőbb formában elénk tárni. Így sikerült. Érhető az eset vagy nem? Ha igen, akkor mi a baj? Ha nem - olyan meg nincs, tekintve, hogy valamit írnom kell hozzá. Ettől függetlenül a levelek valóban ritkán irodalomtörténetileg értékelhető darabok, és még ritkábban öntudatos fogyasztóvédelmi beszámolók, dehát ez a Homár, egy panaszláda, egy sikoly az éjszakába. És azt sem hiszem, hogy a vásárlónak mindig igaza van, legalább is a kereskedelmi crédón túli értelemben nem. Nagyon nehéz a pult másik oldalán is az élet, ezért is indult az Akasztják a hóhért rovat. Ha ilyen derül ki egy levélből, akkor meg miért ne érdemelné meg a levélíró is a kappanozást? Mondjuk a helyesírás és a fogalmazás miatti ekézés elég gáz. De igazából a stíluson múlik az egész, a boltban meg a Homáron is. 

Hilda ...hiába írt a MÁV-nak szartak a levelére, meg van hogy 2-3 levél ellenére sem válaszolnak neki. Én nem mondom, hogyha próbálná leépíteni a trollokat és a kommentelők is egy kicsit visszafognák magukat (cseteljenek privátba) és a témára szorítkoznának vagy egy ahhoz közeli normál beszélgetés alakulna ki, akkor minden szolgáltató meg cég komolyan venné ha megkeresi, de gondolj bele. Te vezetsz egy céget, kikerül rólad egy poszt ide a homárra és kapsz egy levelet Hildától, hogy ugyan mond már el hogy szerinted hogy volt? Az első hogy felkeresed a blogot, aminek a nevében felkeresett s kicsit megnézed, hogy milyen is ez. És akkor látod, hogy a legutolsó cikk 300 kommentjéből 250 már arról szólt, hogy milyen az idő albániában meg hasonlók. Akkor mit csinálsz? Ha senkit nem érdekel érdemben a poszt amit rólad írtak majd veszed a fáradtságot és válaszolsz? Főleg ha ludas vagy? Ugyan már...

Tök káros a szétoffolás az olvasók miatt, de biztos vagyok benne, hogy a nem válaszolás mögött nem ez van. 

azt megfigyelted, hogy a héten három posztra is érkezett válasz (telenor, meki, szálás), és nem sokkal előtte a vodára? Mindhárom (négy) blog rendesen meg lett küldve egyéb hozzászólásokkal is. Nem ezen múlik, ideje lenne észrevenni,

 Mondom.

Én már nagyon sok éve járok ide és figyelem a körforgást: 
1. a posztok alatt normális hozzászólások vannak, nagyjából mind a témához szól, arról folyik a társalgás
2. a posztok első párszáz kommentje még mindig normális, de amikor már senkit sem érdekel a téma (van 3 újabb poszt), elkezd néhány ráérő rendszeres olvasó ismerkedni
3. egyre előrébb jön az a határ, amikortól a beszélgetés átmegy csevegésbe, kezdik néhányan nehezményezni, hogy mikor este munka után benéznek, 1200 irreleváns komment közül kell kimazsolázni azt a tizenhármat, ami értelmes és a poszthoz szól
4. belterjessé válik a blog, a témáról már mellékesen sem emlékeznek meg a törzsgárda tagok (kb 10 fő), és lehurrogják azokat, akik ezt nehezményezik, a bloggazda időnként finom megjegyzéseket tesz és célozgat rá, hogy ezt nem így kéne
5. a bloggazda keményebben beszól, felkéri az offolókat, hogy menjenek máshova trécselni, erre a törzsgárda megsértődik, nagydurcásan elvonul és egy külön blogot indít, és a homárra soha többé nem teszi be a lábát
és kezdődik minden elölről
úgy érzem, most a 4. pont végén vagyunk 

Ezzel a szocio-dinamikus leírással tulajdonképen szó-szerint egyetértek.

képzeld vannak itt páran, akik remélik, hogy most hogy új kezekbe került a blog végre rend lesz. Mert bármennyire is nehéz elhinned, a törzsgárda illetve a törzsolvasók száma nem merül ki abban a10 főben akik szét offolják a komment részleget. 

Bizony. Az utóbbi egy hónapban tulajdonképpen naponta jön levél és komment itt és a FB-on a témában, úgy tűnik van egy jobbára a háttérbe húzódó réteg, ahol elszakadt a cérna. 

Attól, hogy valakinek nem látod naponta kiírva itt a nevét, nem jelenti azt, hogy nem törzsolvasó.

Hundert Prozent igaz.

Ugyanis, tök jó lenne egy adott posztra válaszként beírt hozzászólásokat tanulságként, ötletekként (!) kezelni és utólagosan is elolvasni.Egyáltalán nincs rendjén az sem, hogy a már nem 'friss ' témákat úgynevezett 'engedéllyel' szétoffoljátok, mert bakker mi van ha valakinek az adott céggel, helyzettel stb fél év múlva lesz kapcsolata, rákeres a Google-ben a dologra és hopp idekerül a homárra. Mit fog látni: 500 hozzászólás  Amiből 450db teljesen OFF, trash, spam, totális bullshit.

Igen, ez a fő oka, hogy változtatni akarunk a dolgon. Egyszerűen elvesznek vagy meg sem születnek a hasznos infók az offtengerben. Ennél többet ér ez az egész.

Amikor már minden elmondandó lecsengett, akkor igen, csetelünk, meg bohóckodunk, tudod, egy tásaságban így szokták.

Jó lenne valami fasza statisztikával előállni, de nem akarom ezzel tölteni ezt a szép napot, így csak sok ember bemondására higgyétek el, nem így van. Sokszor nem várjátok meg nemhogy a lecsengést, de az első 10 kommentet se, és ez elég zavaró bír lenni.

szerintem az nagyon klassz dolog, ha osszejon egy barati tarsasag es neha szemelyesen is osszeulnek

Igen! Fontosnak tarjuk azt, hogy itt kialakult egy mikroközösség, még ha el is kanászodott mostanában, ezért nem akarjuk a francba kitiltani, hanem szeretnénk valami más megoldást találni. És ezért mondtam azt is, hogy elmegyek a találkozóra, ha meghívtok.

hilda , szar idő lesz, ha mi kis trollok,kileszünk innen téve. Szerintem q-va magányos lesz ez a hely.

Egyáltalán nem az az elsődleges cél, hogy ki legyetek téve innen. Sokkal inkább az, hogy valami a csendes többségnek is jó megoldást találjunk a helyzetre, mert nekünk az a jó. Rajtam nem múlik, remélem rajtatok se. 

  • akárhogy is nézzük, a Homár azért nem fulladt közédektelenségbe a ti munkátokon kívül, mert a törzsgárda ide jár. Csak ezt a sokazoff-tollokvagytok-macskajancsik nem akarják belátni.
  • Ha tetszik, ha nem, a Homár azért nem süllyedt el, azért nem lett mikroblog az évek folyamán, mert a törzsgárda életben tartotta. 

Az a helyzet, hogy a sokazoff-tollokvagytok-macskajancsik sokan vannak, kicsit fájni fog, de többen, mint ti, és valójában  azért nem süllyedt el, mert ők IS olvassák. No meg az Index meg a Jóisten életben tartotta. 

De, mi is a blog részei vagyunk. Emellett egymásra is kíváncsiak. A kettő együtt működik itt, és a második részét közösségnek hívják. Azt persze te sem akarod észrevenni, hogy a törzsgárda IS aktívan hozzászól a témákhoz IS.

Persze, hogy a blog részei vagytok! A témákhoz való aktív hozzászólást egy törzsgárdától el is várja az ember. Az első 20 komment tök jó! Csak az utolsó 360-at kéne máshogy megoldani.

  • ezidáig csak hatvanszor mondtuk hogy legyen szűrőgomb, mi a szarra vársz? aláírást gyűjtsünk neked?
  • A szűrés gombra itt találsz példát: vastagbor.blog.hu/2014/05/05/szolgalati_kozlemeny_187 Ha rákattintok, az adott felhasználótól többet nem jelenik meg hozzászólás. Ugyanúgy odahány a közös placcra, de legalább a törzsgárda el tudja kerülni.
  • Én a chat-modult javaslom, de ahhoz valahonnan integrálni kéne egy motort, ami bonyi lehet.
  • ha nem látsz bele a technikai részébe akkor szólj és szívesen segítünk. már en unom ezt a sok nyafogóscuncust szal ideje lépned valóban.

Nem, elsőre is megértettem, de egy ideig úgy tűnt, hogy csak tartalomszűrő gombot tudnánk aktiválni, azt nem vállaltam be. Mostanra viszont kiderült, hogy a júzerszűrős is oké, úgyhogy első körben ez biztos lesz, remélem nagyon hamar. A többit meglátjuk. A bloghus kollégák segítenek nekem technikai ügyekben, de azért köszi a felajánlást!

"hozzászólások elrejtése ettől a személytől" gomb lenne a legjobb. Vagy egy fórum. Akár külsős oldalon is. Itt pedig írtani az offtopicot.

Ilyeneken is gondolkozunk. Beszélek az offcsoporttal, aztán az alapján elválik, hogy melyik megoldás lesz a befutó a sok lehetőség közül. Egy biztos, új időszámítás lesz. 

A Tékozló Homár nem chatszoba, jó lenne végre ezt véglegesen tudatosítani magatokban és végre moderálni magatokat.

Ámen.


Kategóriák: Hírek

Féléves küzdelem a Bon Prix-nél a két ballábas cipő árának utalásáért

2014, szeptember 1 - 09:28

Amennyire kényelmes egy fotelből cuccokat vásárolni, annyira macerás az élet, ha valami mégsem stimmel a csomag megérkezése után. Ezúttal az egyik sarokban a Bon Prix, a másikban Ágnes, aki a levele alapján elég eltökélt és tudtaos fogyasztó, és egy csomó tudással fel van vértezve azzal kapcsolatban, hogy mi jár neki (ezeket ki is emeltem). Igaz, sok mindenre eddig nem jutott vele, mert fél éves küzdelem után is csak a kétballábas cipő árát utalták vissza neki. A melltartóét csak postán sikerült volna átvennie, a visszaküldés díját meg egy váratlan fordulattal a munkáltatójánál. 

Tisztelt Tékozló Homár blog!

A Bonprix csomagküldővel kapcsolatos történetem szeretném megosztani Önökkel. Nem azt küldték ki, amit rendeltem, egyszer még márciusban (szerk: két ballábas cipő sikeredett a csomagba), legutóbb pedig június elején (szerk: nem a megrendelt melltartó). Mindkét terméket visszaküldtem saját költségemen.

Kb. két hét után írtam nekik, hogy mikor kapom vissza utalással visszáru érékét. Mire annyit írtak csak, hogy postással fogják kiküldeni a pénzt, azt nem, hogy mikor és hová. Írtam nekik egy újabb levelet, hogy megköszönjem a tájékoztatást, feltettem pár egyszerű kérdést, és volt pár kérésem is:

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Egy karakter az élet a Samsungnál

2014, augusztus 29 - 14:29

Zol nagyon rendesen, Homárolvasó-barát módon egy rövid és egy hosszú verzióban is megírta a Samsung világában zajló történetét. A hosszú tényleg hosszú lett, de azt javaslom olvasásra inkább, mert a részletek és a tanulságok szokás szerint ott rejtőznek, és tök magyarul van meg minden. A kérdőív az én munkám, remélem tetszik.

 Kedves Homár,

Nem tudom, elég érdekes-e az alábbi, de ha úgy látod, hogy igen, két okból is szeretném a nyilvánossággal megosztani: egyrészt hátha érint pár hozzám hasonló szerencsétlent, másrészt érdekelne, hogy érdemes-e felvenni a kesztyűt és továbbvinni az ügyet.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mikortól jár a királyság a Telenornál?

2014, augusztus 29 - 09:33

Nem mondom, hogy a Telenor kapcsolódó  oldalait átfutva azonnal megértettem, hogy mi is a baja Gábornak, mert első blikkre a linkelt oldalakon annyiszor szerepel a feltöltés szó, hogy más szinte nem is fér rá. Alaposabb átböngészés után azonban olyanokat is találtam, mint a levélben is idézett azonnali királyságokat, meg, hogy "Az új konstrukció további előnye, hogy ha okostelefonnal vásároljuk az új kártyás előfizetést, ahhoz mostantól automatikusan 150 MB adat jár 30 napig.". Amik alapján azért tényleg érezheti bárki a kasszánál vagy legkésőbb a 3 barát beállításánál, hogy 150 megával a zsebében emberkedhet innentől. Rákérdezünk a Telenornál.

Hello,

két nappal ezelőtt vettem egy készülékes csomagot az Auchanban, 10.900Ft-ért, egy kicsit attól is motíváltan, hogy már az alapcsomag is tartalmaz 150Mbyte internetet, ha megadom három telenoros ismerősöm számát, akiket féláron akarok hívni. 

" Azonnali királyságok:
600 Ft kezdőegyenleget kapsz, amit bárkivel lebeszélhetsz.
Állítsd be 3 telenoros barátod számát a 3baráti 20-assal, hogy baráti 20 Ft-os percdíjon cseveghess velük.
Miután beállítottad a 3baráti 20-ast, 150 MB netet is kapsz."

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Méghogy minden Meki egyforma!

2014, augusztus 28 - 14:10

Nekem a McDonalds eddig a biztos pontok egyike volt az univerzumban. A helyeket jelentette, ahol tök mindegy, hogy melyikbe térek be, ugyanaz a kicsit praktikus, kicsit hervasztó dizájn, kiszámítható kínálat, sajátos kecsap-uborka kombó és viszonylag tiszta vécé fogad, mint itt a sarkiban. Mintha a föld alatt működne a Gyár, aminek kis, külvilággal kapcsolatot tartó csápjai az éttermek. Erre nem kiderül, hogy egyes csápok más áron adják ugyanazt a vegyészdiadalt? Miért? Miért?? (Megpróbáljuk megtudni.)

A McDonald's úgy döntött, a balatoni egységeiben nem érvényesíti az akciót. (Ami egyébként nem akció, mert mindig ennyibe kerül a fagyi, sőt, nemrég még 250 Ft volt, de hát van infláció (annak ellenére, hogy, mint a hírekből tudjuk, nincs is.)

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Opatija helyett Opric, Gesztenyés Kastély helyett Miko Apartman, de majdnem sikerült!

2014, augusztus 28 - 09:06

Sándor és családja Opatijában próbált nyaralni a Szállás.hu-n keresztül talál szuper apartmanban. A kicsit fellengzős nevű Apartments Chestnut Castle Opatija helyett azonban egy nem ott, nem úgy, nem akkora, nem olyan és egyáltalán típusú szállásba sikerült belefutniuk. Az eset külön érdekessége, hogy nemcsak Sándor, hanem a felesége is elküldte nekünk a sztorit az illetékesekkel folytatott levelezés melléklésével, így aztán csodálatos páros poszt születhetett a női és a férfi megközelítés szemléltetésére. A feleség beszámolójával kezdünk:

Tisztelt Szállás.hu Vezetősége és minden segítőkész Dolgozója!

Hosszas keresgélést követően az Önök oldalán lefoglaltunk egy minden szempontból 4 tagú családunk részére megfelelő felszereltségű, 2 hálószobás, légkondicionálós, tengerre néző csodálatos kilátással rendelkező apartmant Opatija-ban. Neve: Apartments Chestnut Castle Opatija

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Ki ne dobd a lejárt Sportkártyádat!

2014, augusztus 27 - 13:43

A Cinken már volt Viktor sportkártyás esete, de mi némi kiegészítéssel kaptuk meg, úgyhogy jelenlegi és jövőbeni kártyatulajdonosok itt is figyelem, a sport mellett nem árt olvasni is! (A Sportkártya egyébként egy elég király cucc. Tulajdonképpen egy naponta egyszer használható sportbérlet, ami nem egy, hanem kb. 100 helyre érvényes. Mi tollasozni járunk vele, de mehetnénk rúd- vagy társastáncra is, bezony.)

Kedves Tékozló Homár!

Április 30-án lejárt a sportkártyám, és nem újítottam meg, mert külföldre költöztem.

Nyilván nem olvasgatom a sportkártyás szerződést naponta, így nem tűnt fel, hogy a lejárt, érvénytelen (tehát használhatatlan) kártyát szerintük le kell nekik adni. Erre itt a lenti email. Ezzel a kitalált indokkal még pénzt szednének be - ráadásul hónapok után, mert akkor már egy szignifikánsabb összeget tudnának behúzni adott paraszttól (ha az adott paraszt bedőlne nekik). Óriási! :)

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A fizetésükért sztrájkoltak Ferihegyen, hoppon maradt a Vodafone VIP-ügyfél

2014, augusztus 27 - 09:39

Settenkedőbe nem sok szolidaritás szorult, legalább is levelében egy fél mondat erejéig sem képes együttérezni a szerencsétlen alkalmazottakkal, akik sztrájkkal próbálják kikényszeríteni a fizetésüket, csak az elmaradt péksütije miatt nyivákol. Ezt persze tök jogosan teszi. Sőt, tulajdonképpen a legjobb amit tehetett a vékony lánykáért és kollégáiért az ez a poszt. Talán az x db ferihegyi Vodafone Red VIP ügyfélnél többen értesülnek így a lehetetlen helyzetről. Esetleg maga a Vodafone is.

Tisztelt Homár,

Egy olyan problémával fordulok hozzátok, amilyennel még soha nem találkoztam. A mai nap folyamán utazom Budapest, Liszt Ferenc repülőtérről a párommal nyaralni és szerettem volna igénybe venni a Vodafone által bőszen hirdetett Vodafone Red VIP utasszolgáltatást. A legnagyobb megdöbbenésemre senki sem várt a Vodafone üres pultjánál majd, egy ott ácsorgó vékony lányka közölte, hogy ők bizony sztrájkolnak mert a Cavok Kft. aki a Vodafone szerződött partnere nem fizeti ki őket, több havi munkabérrel tartoznak.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Canon pénzvisszatérítéses akció apróbetűs ördögökkel

2014, augusztus 26 - 13:52

Volt a Canonnnak egy pénzvisszatérítéses akciója idén nyáron, aminek hatására Zolinak lett egy Canon nyomtatója. A nyomtatóval minden oké, a promó szerint neki visszajáró 10000 hufból viszont csak 7966 lett, mire megkapta. A hogyan, nem egy nagy rejtély, és tulajdonképpen számíthatott volna rá az ÁSZF 3.1 és 5.3 pontja alapján, de azért érthető, hogy miért érzi úgy magát, mint akit beültettek a lúzergenerátorba. Az meg nem annyira, hogy ha a Canon Hungária a promóter, akkor miért Dublinból utalnak?

Kedves Hilda!
Az alábbi történetben ugyan nem szenvedtem, de a fogyasztással és herdálással járó örömömet azért sikerült csökkentenie az említett két cégnek. Tudom, hogy a nevetséges összeg miatt kapok majd rendesen a kommentelők egy részétől, ha kiteszed, de él bennem egy halvány remény, hogy néhányan meg fogják érteni, hogy miért írtam le az egészet.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Minden változatlan a Split-Budapest vonalon

2014, augusztus 26 - 09:18

Újabb hét, újabb levél egy Splitből hazafelé tartó utastól. Lassan vége a nyárnak, gondolom ez majd megoldja a problémát, amit a két vasúttársaságnak nem sikerült.

Kedves Homár!

Múlt hét kedden (aug.12.) olvastam a Budapest és Split közti vonatúton történtekről szóló posztot. Nekünk épp aznap estére volt jegyünk a nevezett járatra, így erősen elfogott az aggodalom. Ma érkeztünk haza, és sajnos szinte szóról szóra ugyanazokról a dolgokról tudok beszámolni.

Az odaút szerintem rendben volt: nem voltak duplázott helyjegyek (legalábbis mi nem tudtunk róla), ettől függetlenül sokan utaztak a fülkék előtti folyosón, de ők önszántukból nem is váltottak ülőhelyet maguknak. Felszálláskor valóban meleg volt, de indulás után hamar normalizálódott a hőmérséklet. Minimális késéssel érkeztünk meg Splitbe.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Elemi mózsia van, elemi etika nincs?

2014, augusztus 25 - 14:00

Én nem hallottam eddig a Zöld hétfő mozgalomról vagy miről, de jól hangzik. Kivéve persze, ha csőbehúzós boltok bosszantják a népet és rohasztják az amúgy király rendszert és hitelét. Mint az eleve büntető nevű Elemimózsia, ami egyébként tök izgi egészséges dolgokat árul. Kár érte. 

Kedves Homár!

Az alábbi Zöld Hétfős tapasztalatomat szeretném Veletek megosztani. Akinek esetleg nem ismerős: Zöld Hétfő - minden hónap első hétfője, amikor is a kezdeményezéshez csatlakozó webáruházak díjmentes kiszállítást vállalnak az aznap leadott megrendelésekre, értékhatártól függetlenül vagy a szokásosnál kedvezőbb feltételek mellett.

Júliusban nagyon jó tapasztalatokat szereztem az Elemi mózsia nevű webáruházzal, ami értékhatártól függetlenül ingyenesen szállította ki a megrendelésem. Úgy érzem, hogy nem éltem vissza a lehetőséggel, 6.000Ft értékben rendeltem számomra addig ismeretlen márkájú termékeket kipróbálásra. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Szemetesbe iktatott bankkártya

2014, augusztus 25 - 09:00

Jó ideje már az új bankkártyákért nem kell befáradni a fiókba, hanem a bankok  szépen kipostázzák nekünk. Juhú, mondhatnánk, de. Az utóbbi időben a boríték, amiben jön a cucc jellemzően nem céges, hanem egy sima, a feladóra vagy a tartalomra még véletlenüól sem utaló darab. Így aztán könnyen előfordulhat, hogy a benne lapuló kártya a kukában végzi a lakástkeresünk-levelekkel, a szolgáltatófecnikkel meg a reklámújságokkal együtt. Egy bankos forrás szerint egyébként a mátyáskirályboríték "azért van, hogy ne legyen feltűnő. Régebben kísérleteztek ajánlottan, és egyéb módokon, de sok lett az eltűnt kártya, és a visszaélés." Ebből mondjuk jól látszik, hogy sehogy se jó. Ha be kell caplatni a bankba érte, az a baj, ha kiküldik ajánlva és a postán kell szobrozni miatta, az a baj, ha meg álruhában jön, akkor az. Talán egy minket ilyen alkalmakkor személyesen hajkurászó futár, az lenne a megoldás. Vagy egy bagoly, mit a HP-ban.

Tisztelt Homár!

A K&H Bank (2011-ben az év bankja volt), az új bankkártyákat feladó nélküli levélben küldi ki.
A feladó helyett, a bal felső sarokban, 2 mm-es betűkkel csak egy postafiókszám szerepel. Így a levelet valószínűleg a belső udvarban található papírgyűjtő szemetesek egyikébe iktattam, a többi reklámszeméttel együtt.

Tudom, hibáztam, mert minden vackot végig kéne nézni, de miért nem lehet a borítékra egy bankos logót felrakni a bal felső sarokba, amikor minden más jellegű levelükben képesek rá.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Külföldieknek bukta a felségjelzés nélküli parkolás

2014, augusztus 22 - 14:00

Úgy tűnik a Nemzeti Parkolási Szisztéma nincs felkészülve a forintokkal vacakolás helyett mobillal fizetni akaró külföldiekre. Vagy legalább is nem igazán akar segíteni nekik.

Kedves Homár.

A mai napon történt a számomra igen érdekes eset. Vidéki megyeszékhelyen parkoltam a munkámból adódóan külföldi rendszámú autóval. Jogkövető állampolgárként el is indítottam a megváltozott telefonszámon a mobilparkolást. A dolgaim végeztével a kis piros csomag ott vigyorgott a szélvédőn.

Szerencsére a parkolóőr még nem járt messze, így oda tudtam vinni mind a csomagot, mind a teledonom a visszaigazoló sms-sel együtt. Gondoltam valami tévedés, netán elírtam a rendszámot. A meglepetés ekkor következett. A parkolóőr kolléga, (és itt jegyezném meg, hogy végig illedelmes, és kultúrált volt), a mobilparkolást a saját alkalmazásán rendszám, és felségjelzés megadása mellet tudja ellenőrízni, az automatán viszont csak az szerepel, hogy küldje el rendszámát az xx telefonszámra. Semmi utalás arra, hogy a felségjelzést is meg kellen adni, mint pl az autópálya matrica vásárlásakor.

Innen a történet rendkívül egyszerű volt. A kolléga úr a rendszerében mint magyar rendszámot kereste ki, meg is találta, elnézést kért, és (remélem) törölte a bírságot a rendszerben. Arra viszont gondolni sem merek, hogyan lehet ekkora hiba ebben a rendszerben, ill mi történhet akkor, ha A: nincs a közelben a kedves ellenőrző fiatalember, B: külföldiként, a magyar nyelvet nem beszélve történik a dolog.

A történet végülis happy end, és mégegyszer szeretném megköszönni az ellenőrző kolléga úr korrekt és illedelmes hozzáállását.

Lali


Kategóriák: Hírek

Gázt is szolgáltat a Telekom, van is poszt belőle

2014, augusztus 22 - 08:55

Nekem valahogy teljesen kimaradt, hogy Telekom az energiaszolgáltatás piacán is jelen van, hiába léteznek több mint 4 éve gáz- és villanyszámlás T-Home ügyfelek. Ezért aztán vagy 5x olvastam el Atomgép leveléből azt a mondatot, hogy "a Magyar Telekomnál lévő gáz előfizetést több, mint egy éve sikertelenül próbálom elintézni." Aztán ennél nagyobb meglepetések is értek a poszt olvasása közben. A végén lévő kérdéssorhoz pedig egyszerűen nem lehet mit hozzáfűzni. Szegény Atomgép! 

Kedves Homár,

szeretném, ha nyilvánosságot kapna az alábbi kálváriám.

Tavaly júliusban boldog ingatlantulajdonos lettem, a közszolgáltatásokat átírattuk a régi tulajdonos nevéről az enyémre. Vagyis egy kivétellel, a Magyar Telekomnál lévő gáz előfizetést több, mint egy éve sikertelenül próbálom elintézni. Ma reggel hívtak, hogy jönnek kikapcsolni a gázt, nincs a nevemen a szolgáltatás és szerződésem sincs sem a Főgázzal, sem a Magyar Telekommal. Kicsit kezdek nyugtalankodni.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Az éjszaka csengető vízórás esete

2014, augusztus 21 - 08:59

Finci fura sztorija a vízóraleolvasóról, aki rendszeresen késő este olvas le az egyedül élő nőnél. Aztán nem jelent le semmit. Évekig. Tetemes tartozás is lesz belőle. Én nem tudom, ki hogy van vele, de nekem erről nem egy sokáig dolgozó díjbeszedő jutott eszembe, hanem egy thriller. Csak meg kéne nézni egyszer az igazolványát, nem?

Tisztel Homár!

Történetem másfél, majdnem két éve kezdődött, amikor lecseréltettem a vízóráim, ahogyan azt elvárják. Érvényesíttettem...stb. Mivel 7 éve tulajdonom a lakás, ebből kb 4-5 éve élek életvitel szerűen ott, így lehetett némi tapasztalatlanságom. Azonban furcsa módon, a vízóra csere előtt (!) meguntam, hogy a leolvasó gyakran jön 8-9-10 órakkor... ESTE. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Kirámolták a bőröndjüket a Ryanair-út alatt

2014, augusztus 21 - 08:58

A Ryanair talán a legkeményebb fapados légitársaság, de ezúttal nem a beszállás intézése, a pukkasztott nullás felárak vagy a késés a téma. Szegény Jánoséknak az az egyszerű igazság fájt jó sokba, hogy pénz nem teszünk bőröndbe. Legalább is, ha jól értettem nem a retikül, hanem a kézipoggyász került ki a látómezőből egy időre. (Mondjuk az eleve egy díjnyertes ötlet, hogy csak 90 db csomagot lehet felvinni az utastérbe, akárhány utas is van. Igen, ez azt jelenti, hogy ha 91-diknek szállsz felsz, megszívtad.)

Tisztelt Tékozló Homár!

Mások okulására és a lelkiismeretem megnyugtatására megosztom Veletek az alábbiakat:
2014. július 9-én a családdal Londonba (Stansted) igyekeztünk, melyhez a Ryanair FR 8369-es járatát vettük igénybe. A szokásos átvizsgálás után az utolsó ellenőrző pontnál sokáig várakoztattak bennünket, majd először a feleségem kézipoggyászát, majd a lányomét és az enyémet is „Free gate bag. Passenger reciept.” jelzéssel látták el. Nem először utazunk, így szomorúan vettük tudomásul, hogy a kézipoggyászaink a raktérbe kerülnek és ez min. 30 perc várakozást jelent majd Stansteden.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Otthagyta az utasokat a színházi hajójárat

2014, augusztus 20 - 13:57

Hajóval színházba menni? Szuper! Lemaradni visszafelé a hajóról? Szopper. Még akkor is, ha egy mámorító nyárestén kell a Margitszigetről kiandalogni a lágyan susogó lombok meg a pislákoló csillagok alatt. Na jó, befejeztem.

Kedves Homár Blog,

Augusztus 7-én volt szerencsénk részt venni az egyébként tökéletes és felejthetetlen Magna Cum Laude koncerten a Margitszigeti Szabadtéri színpadon. Mivel külső kerületekben élünk, a hajójáratot választottuk, a Vigadó téren hagyva autónkat, nem törődve a busás parkolási díjjal, megváltottuk a retúr 1000 forintos hajójegyet és örömmel hajókáztunk a helyszínre.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Nem ittam SchweppesTonic-ot, mert nem volt benne a promócióban!

2014, augusztus 20 - 08:57

Egy kiábrándult kólaivó keserű levele, aki hiába szokott át pár éve a Cocáról a Pepsire, most csinálhatja vissza az egészet. Mert a marketingesek mindegy, hogy az egyszeri embernek jut-e világítós labda vagy nem. Nagy betűvel írni a garantáltat, majd kisbetűs részben rögtön viszonylagossá tenni azzal, hogy a (jelek szerint elég kicsi) készlet erejéig? Ügyes.

Kedves Tékozló Homár!

Egy olyan jelenségre szeretném felhívni a figyelmeteket, ami sokszor előfordul az olyan cégekkel kapcsolatban akik különböző játékokat hirdetnek meg pontgyűjtő - vagy mint ebben az esetben kupakgyűjtő - akciók keretében. A garantált nyeremények szinte azonnal elfogynak és nem kötelezi a játékot szervezőt senki arra, hogy a hirdetéseknél feltüntesse az összes elnyerhető ajándék típusonkénti darabszámát.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Hiába ígérte, mégsem elnéző a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

2014, augusztus 19 - 13:56

"Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, sms-t kap, amelyben értesül róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető" - írta június 25-ei, a vadiúj Nemzeti Mobilfizetési Rendszert bemutató sajtóközleményében a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A hozzá kapcsolódó sajtótájékoztatón még azt is hozzátették, hogy egy ideig elnézőbbek lesznek az új telefonszámokat nem ismerő autósokkal szemben. Tamásnak mondjuk pont erre a két dologra lett volna szüksége. Vagy legalább az egyikre. A helyében a sajttájon elhangzottakra hivatkozva méltányosságot és elengedést kérnék a Nemzeti Mobilfizetésitől, ezzel párhuzamosan meg nyesztetném az EME- t, akinek aznap már baromira nem ezt az sms-t kellett volna küldözgetnie. 

Kedves Homár munkatárs!

Egy parkolással kapcsolatos tapasztalatomat szeretném megosztani veletek. Illetve jó tanácsokat is szívesen fogadok.

2014.07.01.-én parkoltam Budapesten a Pipa utca 4. szám előtt. Elindítottam az sms-t (9.45 perckor) az EME Zrt. programjából, és kaptam is egy visszajelzést, hogy a parkolásom elindult. (csatoltam a képet róla)

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Oldalak

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1