Friss hozzászólások

Szavazás

Fog-e élni a végtörlesztéssel?

Bejelentkezés

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó van a webhelyen

Jelenlegi hely

Tékozló homár

Feliratkozás Tékozló homár hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 2 óra 57 perc

Na ilyenkor bezzeg beszél angolul a MÁV!

2016, június 24 - 09:59

Vajon nincs pénze a MÁV-nak pótolni a nyomtatványait? Vagy találtak egy nagyobb adag elfekvő készletet az angol nyelvű verzióból, és gondolták vidékre jó lesz? Vagy hogy jött létre vajon ez a helyzet?

Kedves Tékozló Homár!

Május 30-án a Budapestről 8.23-kor induló IC mire Debrecenbe ért, közel 50 percet késett. Tucatnyi ember ment be a debreceni ügyfélszolgálatra, kártérítés reményében, ahol egy kitöltendő majd visszahozandó angol nyelvű űrlapot nyomtak a kezünkbe.Sokan észre sem vették, hogy nem magyar nyelvű. Arra a kérdésemre,hogy miért angol nyelvűt adnak,a válasz a következő volt.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Vodafone-nál titkos belső szabályzat írja felül az ÁSZF-et?

2016, június 23 - 14:45

Azt gondolom minden rendszres Homár olvasó kívülről fújja, hogy hibás termék esetén 3 napon belüli csere jár a vásárlónak. Ezt sikerült egy kicsit meghekkelnie a Vodafone-nak.

Tisztelt Vodafone Hungary! 
Tisztelt Samsung Magyarország!

 A problémám a következő:

 2016.05.19-én a Vodafone-ál cserélt készülékben sajnos megint 72 órán belül hibát tapasztaltam. Mivel nem voltam az országban, így ezt telefonon (1270) jeleztem a Vodafone ügyfélszolgálatán. Ahol azt mondták, hogy ezt személyesen kell jelezni az ügyfélszolgálaton. Sajnos valami okból kifolyólag ez nem került rögzítésre.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Önkényeskedő biztonsági őrök szűrik a szurkolókat Pécsen

2016, június 23 - 09:57

Az éppen zajló foci Eb-n elképesztő  magyar focifeltámadás tanúi lehetünk épp, amitől akkora focilázban ég az ország, hogy még a tudjukkik is képernyőre tapadnak esténként. Mivel a szurkolás abszolút közösségi élmény, nem csoda, hogy minden valamire való kocsma beüzemelt magának egy tévét, és országszerte a nagyobb tereken kivetítők várják a lakosságot. Illetve a lakosság egy részét.

Szevasz homár!

Smittelem a Magyar Telekomnak elküldött levelem. Pécsen jó szokás szerint zaklatják a hajléktalanokat még a focivb alatt is, körbekerítik a közteret, majd hajléktalannak kinézô biztonságiak kipécéznek szerintük hajléktalan embereket és elküldik a területrôl, mert ugye a közterületen ne hajléktalankodjon már. Egyértelmûen visszaélnek a nem létező hatalmukkal és véletlenszerûen válogatnak emberek között a bejáratnál. A főnök gyerek nem ad ki semmilyen felettest. Meglátjuk az eseményt szponzoráló cégeknek belefér-e ez a mentalitás akkor, amikor ugye mindenki a nagy nemzetet összekovácsoló eseményrôl harsog.

Üdv

A feketeember

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Veszélyben a Wizz Air pontok?

2016, június 22 - 14:45

Őszintén szólva nem tudom eldönteni, hogy Tibor elővigyázatos vagy csak paranoiás, de a szépen csendben, fű alatt megejtett változtatások mindig gyanúsak, a Wizz Air pontokat gyűjtők meg nem baj, ha értesülnek a változásról.

Sziasztok,

tegnap (júni. 16.) az Erste egy sunyi húzással, megváltoztatott egy apróságot a Wizzair-es pontgyűjtési szabályzatban. 

Ez ugye úgy működik, hogy ha valakinek van Wizzair kártyája (hitel vagy betéti), és azzal vásárol, akkor annak a 2%-át megkapja Wizzair pontban. Pl 10.000 Ft elköltése kártyával = 200 wizzair pont = 200 Ft leutazható pénz. A pontokat az Erste vezeti, a netbankban követhető az egyenleg. Innen lehet kezdeményezni a pontok átküldését a Wizzair-hez, és ezt követően lehet őket elvásárolni repülőjegyre.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Jössz egy sörre? Ne gyere!

2016, június 22 - 09:48

Hát, ha ez a játék tényleg ilyen hülyén működik, akkor azzal nem szerez nagy rajongótábort a Borsodi. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Az alábbi levelem küldtem a Borsodi részére, amiben minden részletet leírtam az esettel kapcsolatban:

Tisztelt Borsodi!

A hétvégén a balatonlellei nyaralásom során találkoztam először az EB nyereményjátékukkal. El kell hogy mondjam, hogy nagyszerű ötletnek tartom és nagy örömömre Balatonlellén sikerült is nyernem egy kupont, amit ott a helyszínen a magyar meccs alatt sikeresen be is váltottam.

Ezt követően visszatértem Budapestre és újabb sikeres kupon gyűjtésen voltam túl, lakhelyemhez legközelebb a MOM Parki beváltó hely van így azt jelöltem meg helyszínnek. Tegnap délután meg is próbáltam beváltani a kupont, azonban ezt a beváltási próbálkozásomat megtagadták, mondván, hogy csak mérkőzés alatt lehet beváltani a sört. Gondoltam semmi probléma visszatérek este és akkor majd beváltom, biztos én nem voltam kellően körültekintő, hisz eddig összesen egyszer váltottam be kupont és az a mérkőzés ideje alatt volt.

Az esti mérkőzésre visszatérve újra megtagadták a beváltási próbálkozásom, mondván,hogy ez a kupon csak a magyar mérkőzés ideje alatt beváltható. Őszintén szólva meglepettségemnek hangot is adtam, hogy délután még azt választ kaptam, hogy mérkőzés alatt beváltható, most pedig már magyar mérkőzés alatt beváltható csak.  Ezt követően odahívták a személyzet másik tagját, talán valamilyen főnököt, aki megerősítette, hogy csak a magyar mérkőzés ideje alatt beváltható.

Már úgy éreztem, hogy több félreértést nem szeretnék, ezért elolvasom a játék szabályzatát. Számomra a szabályzatban sehol nem szerepel, hogy a beváltás ideje csak a magyar meccsekre lenne érvényes, illetve hogy a beváltás csak a mérkőzések ideje alatt lehetséges. Szeretném ezt a két kérdést levelemben tisztázni:
-A kuponok beváltása csak a magyar mérkőzések ideje alatt lehetséges?
-A kuponok beváltása csak bármilyen zajló EB mérkőzések ideje alatt lehetséges?

Válaszaik köszönöm. Kérem, ha valóban csak a megadott intervallumokban beváltható, akkor azt szabályzatukban egyértelműbben rögzítsék. (Sajnos én nem találtam erre utalást - de természeten lehetséges, hogy én siklottam el felette).

Válaszukat előre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:
M. Martin

A Borsodi honlapján szereplő játékszabályzat a beváltásról így ír (5.3):

A nyertes Játékosok a Nyereményt 2016.07.10.-ig, személyesen válthatják be abban – az alábbi táblázatban található – „Borsodi Arénában”, amelyet megjelöltek Játékra való jelentkezésük ...

Én a megjelölt helyen próbáltam beváltani (illetve azt a helyet jelöltem meg az applikációban is mint beváltó hely), a tegnapi nap, tehát a szabályzat szerinti megfelelően. Itt szó sincs mérkőzés közbeni vagy magyar mérkőzés közbeni beváltásról. Lehet, hogy a Borsodi időközben a játékszabályzat módosítása nélkül módosította a beváltás feltételeit? Amint válasz érkezik tőlük, továbbítom azt Önöknek. 

Segítségük köszönöm.

Üdvözlettel: 

Martin


Kategóriák: Hírek

A nap legszomorúbb története

2016, június 21 - 14:17

A saját zsebre dolgozó alapítványokról szóló sztorikban mindig különösen elkeserítő az a járulékos kár, amit az alapvető bizalom megtépázásával okoznak az emberek segítőkészségét megcsapolók. Az alábbi levél is emiatt elszomorító. Természetesen megkeressük az ügyben a másik felet.

(A Homárra ritkán kerül ki olyan sztori, ami egy személy szolgáltatását teszi közszemlére, igyekszünk kerülni az ágyúval verébre effektust. Ezúttal azért teszünk kivételt, mert eleve maga a munka is a médiában szereplésnek  köszönhető.)

Festetni és mázoltatni szeretünk volna, mert már nagyon ráfért a lakásunkra. Pár évi spórolás után már nem volt akadálya így több helyről kértem ajánltatott. Volt olyan amit már majdnem el is fogadtam, mikor a Facebookon véletlenül egy hirdetésre bukkantam, amit már nagyon bánok. L.N. a "Hála Festője", akit többen megosztottak célebek és ismerősök avval a cím szóval, hogy adjatok neki munkát.  Tv -ben is láttam. Arra gondoltam, hogy én felhívom, mert segíteni szeretem volna rajta. Meggyőztem a családomat, hogy ő csinálja a munkát.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Az egyik autózik, a másiknak megy a felszólítás

2016, június 21 - 09:02

Van olyan, hogy az állami egyik keze nem tudja, hogy mit csinál a másik. Ha több hivatal is érintett egy ügyben, akkor meg pláne sok a kéz. Szegény állampolgár meg bolyong a néha 22-es csapdájának öltöztetett rendszerben. A lényeg ilyenkor a kitartás. És a sok szabadnap.

Tisztelt Szerkesztőség!

Azért írok Önöknek, mert már nem tudom, hogy mit tegyek, falakba ütközöm a különböző hivataloknál.

Volt egy 21 éves autóm, egy 3-as Golf, én voltam a tulajdonos, édesanyám az üzembentartó.

2015. október 5-én este 19 órakor eladtam az autót (egy cégnek, ha érdeklik az adatai, elküldöm). 2015. október 13-án beballagtam a területileg illetékes, III. kerületi okmányirodába, ahol bemutattam az adásvételi szerződést, azt lepecsételték, plusz kiadtak egy átvételi elismervényt arról, hogy átvették, tudomásul vették. Ezzel én le is tudtam magam részéről a tennivalókat.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Horpadt hűtőt takart a hungarocell dekoráció

2016, június 20 - 11:10

Az is bosszantó, ha az ember nagyvonalúan vagy mondhatni felelőtlenül kezel helyzeteket, és pórul jár, de amikor valaki tényleg próbál körültekintően eljárni, dacol a sürgető idővel, állja a türelmetlenkedő szállítók tekintetét, és a végén mégis a képébe röhög valami álnok hűtőreparátor által eltakart sérülés - hát az nem az az eset, aminek nem kell utánamenni. 

Tisztelt TH!

2016.04.12-én rendeltem az Extreme Digitalt-ól egy "LG GBB539PZCFE  A+++ Total No Frost" típusú alulfagyasztós hűtőszekrényt, ára 189e Ft volt. A terméket a Royal futár szállította ki április 15-én kora délután. A futárokkal kicsomagoltattam a terméket. A dobozából kivettük, a belsejét is megnéztem, viszont az ajtaján volt még egy keskenyebb hungarocell feltéve, azt nem vettem le róla. Első ránézésre a termék sérülésmentes volt, az átvételi papírokat ennek alapján töltöttük ki. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Na ez az igazi szívás: készülékhiba helyett telótulajdonság miatt nem tud otthonról telefonálni olvasónk

2016, június 17 - 16:29

Ha az ember beruház egy új mobilba, akkor boldogabb, de legalább is kommunikációval- és netes tartalommal bővebben, stabilabban, elégedettebben ellátott életre számít, amit eléggé meg tud hekkelni, ha a telórol kiderül, hogy valamiért nem bír az istennek se a hálózaton maradni. Azt az esetet meg épeszű ember el sem képzeli, hogy ez nem készülékhiba, hanem tulajdonság. Pedig ez a jelenség ma itthon létezik, és tuti nem csak LMD nevű olvasónkat érinti. (A mobiltechnológiában nem igazán jártasaknak mesélem, hogy a jelenséget az okozza, hogy a hazai mobilszolgáltatók a lefedettséghez a gyors és könnyű fejlesztés miatt előszeretettel hasnzálnak egy frekvenciát, amit viszont egyes telefonok nem ismernek fel. Akik nem ijednek meg egy B20, LTE, EDGE, 4G és egyéb kifejezésekkel zsúfolt rövid cikktől, azok mindenképp olvassák el a Mobilaréna cikkét a témáról, pontosan megértik mi a baj.)

Kedves Tékozló Homár,

az én problémám akkor kezdődött, amikor tavaly év végén úgy döntöttem, hogy a lerobbant, régi mobiltelefonomat nem szolgáltatón keresztül vásárolom meg, hanem egy kártya független készüléket vásárolok.

A piacon lévő ajánlatok közül egy Huawei G8 dualsim készüléket választottam és vásároltam meg, ami már a kezdetek óta furcsa tüneteket produkál. Döntően, az esetek nagy részében a készülék kifogástalanul működik, ugyanakkor, amikor elhagyom a nagyvárost, vagy kisebb lélekszámú településen tartózkodom – ami nagyon gyakran előfordul velem, akkor sokáig keresi, majd el is veszti a jelet, gyakorlatilag sem internetezésre, sem hívások indítására, sem pedig hívások fogadására nem alkalmas, ugyanis a jelvétel szakaszos akadozása használhatatlanná teszi a telefont.

A problémát jeleztem is a gyártó ügyfélszolgálatánál, akik felajánlották, hogy vigyem be a készüléket szervizükbe, de ez elmaradt, ugyanis egyrészt nekem Budaörs eléggé kiesik, másrészt, mivel nem láttam biztosítottnak, hogy cserekészüléket kapok erre az időszakra, amíg tudtam halogattam a leadását.

Néhány hete megjelent egy cikk a mobilarena.hu oldalon. A cikk részletesen leírja az általam tapasztalt problémát és annak okát is megmagyarázza, nem szeretnék senkit untatni a részletekkel, a lényege annyi, a három mobiltelefon szolgáltató közül kettő által közösen üzemeltetett hálózati rendszer használ egy bizonyos frekvenciát (800MHz), amit a Kínában gyártott és Magyarországon teljesen legálisan értékesített mobiltelefonok számottevő része nem tud használni.

Jómagam a kettő közül az egyik ilyen szolgáltató előfizetésével rendelkezem, kártya függetlenül vásároltam egy kínai gyártó készülékét, meg merem kockáztatni, hogy a problémámért ez a hiba, hiányosság a felelős. Ugyancsak ezen az oldalon megtalált specifikációs adatok szintén nem említik ezt a 800 MHz-es hálózatot, a készülékhez kapott útmutató pedig nem is említi, nem sorolja fel egyáltalán a készülék által használt mobilfrekvenciákat.

Ami miatt úgy döntöttem, hogy megírom a történetemet, az elsősorban az, hogy más ne essen ugyanebbe a hibába. Ne vásároljatok kártya függetlenül kínai mobiltelefont, feltéve, ha a specifikációban látjátok, hogy ismeri és használja is a 800MHz-es frekvenciát – én bevallom, nekem jóhiszemű vásárlóként eszembe sem jutott, hogy Magyarországon vásárolhatok olyan készüléket, ami a három szolgáltató közül csak az egyik hálózatán működik kifogástalanul Magyarország egész területén – különben problémákba ütközhettek a használata során. Abból a szempontból szerencsés vagyok, hogy kb 80%-ban Budapesten használom, de, mi van akkor, ha pont egy olyan településen élek és tartózkodom mindig, ahol erre a frekvenciára van szükség? Akkor kifizettem egy rakás pénzt egy használhatatlan készülékre?

A történetem megírásának másik oka, hogy az óta jeleztem ezt a lehetőséget az ügyfélszolgálatnak is, rövid levélváltás után a csattanó válaszuk a következő volt – azóta nem is kaptam választ tőlük ezzel kapcsolatban, de nyilván nekik ismerniük kell az alábbi problémát, mégis csak ők gyártották a telefont:

Tisztelt Ügyfélszolgálat, 

kicsit utánajártam annak, hogy mi okozza a készülékem vételi problémáját.  Megjelent a mobilarena.hu oldalon egy nagyon érdekes cikk, ami a B20-as hálózat és a mobiltelefonok vételi hibáinak viszonyát taglalja. Nem tudom, Önök ezt a cikket mennyire fogadják el hitelesnek, de számomra mindenben megnyugtató választ nyújtott a problémámmal kapcsolatban.

"...egyre inkább eltolódik a korábban nagyon erősen a szolgáltatók által uralt készülékértékesítési piac a kártyafüggetlen lehetőségek felé, így aztán bőven vannak itthon is olyan telefonok, amelyek tök legálisan kaphatók, mégsem ismerik és használják a 800 MHz-es hálózatot..."

Esetemben a vásárolt készülék egy kártyafüggetlen, Huawei G8 dualsim típusú mobiltelefon, amit egy szolgáltatófüggetlen, de legálisan működő és gyári garanciát kínáló kiskereskedelmi üzletlánc boltjában vásároltam, történetesen az Extrem Digital Pólus Centerben található boltjában.

A Telekom azt írta, hogy közel országos 4G lefedettséggel rendelkeznek és jelenleg is folyamatosan fejlesztik a hálózatukat. Roppant meglepő, de most jön a lényeg. Az LTE800 mellett LTE1800-as frekvenciát is használunk a nagyvárosokban, agglomerációkban, Balatonnál, stb. Mivel közel országos az LTE800-as lefedettség, így nagyon sok településen duplikált a lefedettség: LTE1800 és LTE800 is található. Ilyen helyeken, területeken a hálózati beállítástól függ, hogy melyik frekvencián üzemelő LTE-t használják a készülékek. (Csak 800-as hálózattal elsősorban és jellemzően a néhány ezer fős vagy kisebb településeken, közutakon találkozhat az ügyfél.) 

A Magyar Telekom Nyrt honlapján az alábbi linken elérhető a vételi sávokkiosztása. Szeretném felhívni a figyelmüket arra hogy a Telekom oldalán jelzik, hogy egyes gyártók készülékei produkálhatnak vételi hibát, azonban jóhiszemű vásárlóként én tudtam arról, hogy ilyen jellegű problémával egyáltalán szembesülhetek, és nem tudtam ezekről a tényekről a vásárlás mérlegelése előtt.

Az én problémám ugyanez a készülékkel: kisebb településeken, ahol rendszeresen megfordulok számtalanszor előfordul, hogy a készülék adhoc jelleggel eldobja a hálózatot, sem hívni, sem hívást fogadni nem tudok, gyakorlatilag halott a készülék bárminemű hálózati működést illetően. Ez a B20-as lefedettség egyébként a Magyar Telekom honlapján megtalálható. Szeretném megjegyezni, hogy nem folyamatosan nem működik a vétel, hanem folyamatosan váltakozik, keresi a vételt, és vagy van, vagy nincs szolgáltatás a telefonomon. A SIM kártyámat múlt héten újra cseréltettem, a probléma azonban továbbra is fennáll.

A Huawei G8 dualsim műszaki paramétereinél az említett B20-as frekvenciasáv nincs felsorolva, tehát joggal feltételezhetem, hogy az gyárilag nincs a készülékben, ezért úgy gondolom, hogy a panaszom az Önök készülékével szemben teljesen jogos, tekintettel arra, hogy az Önök honlapján egyáltalán nem találtam utalást arra vonatkozóan, hogy a készülék megvásárlása esetén ilyen jellegű probléma léphet fel a készülék rendeltetésszerű használata során.

A korábbi levelükre reagálva annyit szeretnék közölni, hogy a készülék szervizbe juttatása számomra nehézkes, mivel a megjelölt szervizcím számomra nem megközelíthető egykönnyen, valamint, ha leadom a telefont, akkor hetekre itt maradok készülék nélkül, mivel jelenleg ez az egyetlen mobiltelefon áll rendelkezésemre, a pótlása miatt pedig nem kívánom magamat extra költségekbe verni.

Kérem, hogy a panaszomat ezek alapján mérlegeljék, és számomra egy megerősítést adjanak, miszerint az Önök által forgalmazott készülék valóban nem rendelkezik a B20-as szabvány szerinti hálózat vételére a gyári, szolgáltatótól független beállítások mellett. Ugyancsak szeretném, ha számomra kedvező megoldást ajánlanának fel a problémámmal kapcsolatban.

Üdvözlettel,

A megtisztelő válasz:

Tisztelt Ügyfelünk!

Szeretnénk érdeklődni, hogy melyik információ alapján gondolja úgy, hogy a telefon nem támogatja a B20 sávot? Visszajelzését előre is köszönjük!

Üdvözlettel:

Huawei Ugyfelszolgalat

Erre még válaszoltam a következőképp, bár akkor már a pumpa kicsit felment bennem:

„Tisztelt Ügyfélszolgálat,

http://mobilarena.hu/teszt/huawei_g8_teszt/specifikacio.html

 

Amennyiben gondolják, akkor otthon a készülékhez csatolt felhasználói kézikönyvet is átbogarászom.

Tisztelettel,

Természetesen a készülékhez adott tájékoztatóban nincs nyoma frekvencia felsorolásának. Kb ennyi, nem tudom, hogy ez az eset kimeríti-e a Ptk-ban meghatározott hibás teljesítés fogalmát, és kvázi 7 hónap után van-e valamiféle jogorvoslatra esélyem, vagy kénytelen vagyok beletörődni abba, hogy az erősebb kutya b@szik és hagyni az egészet a francba, és élvezni a majdnem tökéletesen működő telefonomat.

Üdv,

LMD


Kategóriák: Hírek

Furcsán halad a legjobb felé a DPD Magyarország

2016, június 17 - 09:46

De szerencsére itt van nekik jó példának egyből dán partnercégük, a Királyi Posta. A sztori tanulságos, olvasónk, András ráadásul nagy megkönnyebbülést okozva egyáltalán nem akart belefolyni a rettenetesen közhelyes "na tessék, itthon minden szar, bezzeg nyugaton" picsogásba, és bónuszként hozzácsapott a sztorihoz egy pozitív BKV történetet is. Lehet, hogy ezentúl csak ilyen 2:1-ben alapon működő leveleket fogadunk a Homáron, meghekkelve a fogyasztóvédelem erősen emós hangulatot árasztó tematikájának emberre gyakorlolt hatásait.

Kedves Homár!

Dániából rendeltünk egy csomagot. Egy hét semmittevés után elkezdtük hívogatni a DPD-t, ott olyasmi válaszokat mondtak (elég zavarosan), hogy Dániában a Dán Posta a partnercég, és ott valami hiba van a rendszerben, és nem tudnak semmit.

Több mint 2 hét után eluntam, felment az agyvíz, és az alábbi levelet írtam nekik:

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Jeget árul a brokkoli mellé az Iglo

2016, június 16 - 15:20

A számok nem hazudnak olvasónk szerint. Meglátjuk, mit mond a gyártó.

Üdvözlöm! 

A képen szereplő termék (Iglo - Gyorsfagyasztott Brokkoli Rózsa 450g) nettó súlya nem 450g, mint ahogyan az a csomagoláson is fel van tüntetve. Valójában kiolvasztás után alig több mint 273g.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Sok pénzért vacak Macbookot

2016, június 16 - 09:18

Gábor rém dühös, de ki ne lenne az a helyében? Egy csomó pénzért nem csak szexi, de működő gépet is remél az ember, és bár nem kevés, de bőven nem elég, ha az IStyle munkatársai udvariasan kommunikálnak vele, ha a Macbook megállás nélkül fura tüneteket produkál.

Kedves Homár!

  • Január 15-én vásároltam egy MacBook Retinát az  iStyle-ban 370 000 ft. nettóért. 
  • 2016.03.01. Alaplap csere  
  • 2016.03.04. Kijelző cseréje  
  • 2016.06.10 Alaplap csere

 Alaplap-, kijelző-, majd ismételt alaplap csere után sem látja indokoltnak az iStyle a készülékcsere igényt. Azt a tanácsot kaptam, idézem:

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Rákos betegért nem ment időben a betegszállító

2016, június 15 - 14:16

Nehéz és nagy felelőséggel járó munkát végeznek az egészégügyben dolgozók, általában rettenetesen túlterhelve ráadásul, ami csak növeli a hibázás lehetőségét. Az alábbi sztoriban nem is az a megbocsáthatatlan, hogy a betegszállító cég diszpécserközpontja félrekavart valamit, hanem ez a rész: "A túloldalon flegma pasas jelentkezik, kioktatja anyámat. Majd jönnek, most elfoglaltak, dolguk van. Ne aggódjon, asszonyom, a kórházban úgyis ott vannak délutánig."

Édesapám súlyos beteg, áttétes daganatoktól szenved. Folyamatosan különféle kezelésekre kell vinni, ami csak mentőautóval történhet. Számos betegszállító cég kínál ilyen szolgáltatást, sajnos elég borsos áron. A lakástól a kórházba 6000 forintot kérnek, és vissza is annyit. Egy 10 alkalmas sugárterápiánál tehát csak a szállítás 120 ezer forintba kerül. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mozgássérültet hagyott ott a 9-es busz

2016, június 14 - 14:36

A hétköznapi egymással parasztkodás rémesen felesleges és lehangoló sport. Az meg végképp elkeserítő, ha valaki egy amúgy is hendikepes  embertársába rúg jó nagyot. Mi lehetett például itt a sofőr fejében, amikor turbósebességgel zárta az ajtókat egy kerekesszékes előtt? 

Tegnap (2016.06.09) ) 9.06 körül a zsúfolt, de nem vészesen tömött 9-es busz megáll a Nagyszombat utcánál, ahol pár utas és egy elektromos kerekesszékben ülő fiatalember várakoztak. A srác oda állt be ahol fel tudna szállni, de előregurult az első ajtóhoz, hogy tutira meglássák. Vezető észreveszi, gesztikulál.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Rejtély az Auchanban

2016, június 14 - 09:08

Azt nem mondhatjuk, hogy AA kimondottan jóindulatú hozzáállással dolgozta ki hipotézisét az Achanos nagybevásárlás kapcsán papíron hazavitt 73 kígyóuborkáról, de bámi is áll a háttérben, a tanulság megint a vásárlói hiszekegy: csekkolni, nem kidobni, reklamálni. 

Kedves Tékozló Homár!

Az óbudai Auchanban történt vásárlásom után a blokkot átolvasva furcsa dolgon akadt meg a szemem. Az eredetileg vásárolt 3 darab kígyóuborka helyett 73 darab került felszámításra, ami persze igencsak megemelte a vásárlás végösszegét.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

10%-nyi esélye van, hogy fel tud állni a székből, kivéve, ha megveszi ezt a kütyüt 300 ezerért

2016, június 13 - 14:20

A Vero Központ már szerepelt a Homáron, az akkori sztori csak részleteiben különbözik a mostanitól, ami nem túl meglepő, tekintve, hogy a cég saját credója szerint is ingyenes szűrésre és az "alapellásátásban még nem használható" kezelésekre szakosodott, méghozzá nem kis elhivatottsággal és eredménnyel (vö: "2014-2015 években kutatási csoportunk felvette a harcot a civilizációs országok egyik legnagyobb, „modernkori civilizációs betegség generáló ellenségével”, az elektroszmoggal." ) A neten rengeteg panasz van rájuk, amikből jól láthatóak a visszatérő elemek (idős emberek becserkészése, ingyenes állapotfelmérés ígérete, négyszemközti kiértékelés, azonnali akciós termékajánlat, kedves, figyelmes doktor úr, aki akár haza is viszi kocsival a pacienst stb.), és, aki már látott nagyit vagy szomszéd nénit stresszhelyzetben, az el tudja képzelni, hogy ebben a szituban mennyire hoznak megfontolt döntést. Segítsünk nekik. Alább a tanácsok.

Kedves Hilda!

Írtak már tavaly a Vero Centrumról, kár, hogy akkor még nem voltam rendszeres Homár-olvasó. Sajnos, hozzánk, egy dunántúli megyeszékhelyre is megérkeztek, a napokban pedig megtalálták közeli idős rokonomat is. Ingyenes szűrésre invitálták, amire el is ment, még a vizsgálat napján is felhívta egy kedves hölgy, hogy ugye, biztosan számíthatnak rá. Annak, hogy milyen kiválóan pécézik ki a potenciális balekokat, jó példája, hogy a házastársát az első telefon után már nem keresgélték, holott ugyanúgy magas vérnyomástól szenved.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Kérem fenti tájékoztatásom szíves tudomásul vételét

2016, június 10 - 14:55

A kereskedők permanens kínzó kérdése a "Hogyan érjem el, hogy a vevő bejöjjön a boltba?", hiszen a vásárlókért folytatott küzdelem első csatáját az nyeri, akinek sikerül elérnie, hogy nála, és ne a szomszédnál nézelődjön a kuncsaft. Nyilván nem nagy truváj, hogy ennek küzdelemnek az egyik leghatékonyabb fegyvere, amikor akciókkal, kedvezményekkel bombázzák a vevőket, akik aztán, ha betértek a boltba, úgyis vesznek végül valamit. De azért az akciózásnak is vannak szabályai elvileg.

 

Kedves Hilda/Herold!

A LIDL poszttal kapcsolatban jutott eszembe:

2015. november 27-én a következőt írtam a GVH-nak az ún. "ŰRLAP FOGYASZTÓKKAL SZEMBENI TISZTESSÉGTELEN KERESKEDELMI GYAKORLAT, ÜZLETI DÖNTÉSEK TISZTESSÉGTELEN BEFOLYÁSOLÁSA, ÉS JOGSÉRTŐ ÖSSZEHASONLÍTÓ REKLÁM BEJELENTÉSÉHEZ" dokumentumban:

A vállalkozás 1138 Budapest, Gács u 3. sz. alatti áruházában az ún. Black Friday akció keretében meghirdetett televíziókból, valamint mobilkészülékekből egyetlen egy darab sem állt rendelkezésre. Az akció kezdetének negyedik órájában, 12 órakor nem lehetett kapni a reklámújságban is szereplő termékeket, holott elvileg az akció 22 óráig tartott volna.

Hiába a „készlet erejéig” kitétel az újságon, a vállalkozásnak okkal kellett volna számítani arra, hogy a meghirdetett termékekből jelentős mennyiség fogyása várható. Önök megbizonyosodhatnak a készlet durva alultervezésének tényéről, amennyiben kikérik pl. a Doogee X5 típusú készülékekről szóló értékesítési adatokat a vonatkozó 2015. november 27-ei napra, amiből világosan kiderül a darabszám, valamint az, hogy mely időpontban adtak el utoljára belőle (amikor elfogyott).

Érintett termékek:
- Doogee X5 kártyafüggetlen mobiltelefon
- BLAUPUNKT BLA-32/148N- GB-11B- HBQKU-EU 32" HD-Ready televízió
- LG 43LF632V Full HD Smart LED televízió

A kifogásolt magatartás eszközei:
- rádió
- internetes tájékoztatás
- beltéri plakát
- szórólap

Az olcsó termékek ajánlatával a vásárlót becsalogatják az áruházba, majd a műszaki osztályon a drágább, nem akciós terméket ajánlják megvételre, mivel az akciós készlet már elfogyott. Helyettesítő termék létére rákérdeztem, nem volt ilyen.

2015. december 1-jén jött a felvilágosítás, hogy habár beadványom ugyan megfelel a formai követelményeknek, de elektronikus aláírással (valamiért :/ ) nem láttam el, így csupán panaszként (nem pedig bejelentésként) kezelik a vonatkozó szabályok alapján. (Tptv. 43/I. §) Azt is írták, hogy

A jelen visszaigazolást követően a Gazdasági Versenyhivatal csak abban az esetben tájékoztatja ismét a panaszost, ha a panaszban megjelölt magatartással kapcsolatban versenyfelügyeleti eljárást indít

illetve, ha átpasszolják másik hatóságnak. Ezt a levelet december 4-én újra megkaptam.

2016. február 8-án kerestem a tájékoztatásban szereplő ügyintézőt, Saroltát:

Mivel a 1996. évi LVII. törvény 43/I. § alapján tájékoztatás Hivataluktól nem érkezett, így érdeklődni szeretnék, miért nem volt egy eljárás lefolytatásához panaszom megalapozott. 

Azóta több ismerősöm is beszámolt az akkori akcióban szerzett csalódásáról, ami tovább erősíti bennem az érzést, hogy ez az akció egy durván alulkészletezett vevőcsalogató átverés volt. 

Érthetetlen hát számomra, hogy miért lehet ezt simán megúszni, hiszen - gondolom, - pofon egyszerű bizonyítani az értékesítési adatokból a jogsértés tényét (reggel elfogy a készlet nagy része rövid idő alatt, később max. 1-2 elrakott darab kerül értékesítésre).

Kérem, hogy fontolják meg újra a panaszomat és járjanak el annak érdekében, hogy ez a fogyasztókra kedvezőtlen gyakorlat ne folytatódhasson! 

Kérem, hogy amennyiben úgy ítélik meg, hogy panaszom megalapozatlan, legyenek kedvesek ennek okát röviden elmagyarázni nekem!

Erre február 19-én szajkózás volt a válasz, a korábban megírtakat ismételte vastagítva, hogy nem kapok tájékoztatást, valamint kiemelve hogy "A Tpvt. 43/I. § (5) bekezdésében foglaltak értelmében, ha a panasz alapján további intézkedés a Hivatal részéről nem szükséges, a panasszal kapcsolatos eljárást annak beérkezésétől számított egy év elteltével kell lezártnak tekinteni."

Február 22-én a következőt írtam:

Ha Ön megértette amit válaszomban írtam, akkor láthatta, hogy én megértettem, amit írtak. Szépen megvastagította azt, amire rákérdeztem előző levelemben. Megértettem, hogy Önök nem indítottak eljárást, továbbá értem, hogy nem helyezték át az ügyemet. Azt is felfogtam, hogy mivel csak panasz, ezért a hivatal automatikusan nem köteles tájékoztatást adni a panaszosnak; nekem.

DE.

Ez nem jelenti azt, hogy ezzel a kommunikáció és az ügy le van zárva. Szépen kérem, hogy ezúttal tekintsen ügyfelének és mint olyat, tájékoztasson arról, hogy miért nem volt egy eljárás lefolytatásához panaszom megalapozott!

Dicséretes gyorsasággal érkezett 23-án a válasz, melyben összefoglalta, miről tájékoztatott korábban ( :), de volt érdemi rész is:

Tájékoztatom, hogy a panaszban foglaltak vizsgálata jelenleg még folyamatban, így a levelében kért tájékoztatásnak – miszerint annak indokolása, hogy panasza versenyfelügyeleti eljárás megindításához miért nem volt kellően megalapozott – jelenleg nem áll módomban eleget tenni.

Továbbá újabb ismétlés: 1 évük van rá.

Ezt másnap megköszöntem, majd beállítottam az emlékeztetőt a lejárat elé.

Április 29-én jött az újabb levél:

A Gazdasági Versenyhivatalhoz 2016. február 24-én elektronikus levélben érkezett megkeresésében kéri a Gazdasági Versenyhivatalt, hogy a Tesco Global Áruházak Zrt.-vel szemben benyújtott panasza lezártáról és annak indokairól tájékoztassa.

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény (Tpvt.) 70. § (1) bekezdése alapján a Gazdasági Versenyhivatal akkor rendel el vizsgálatot, ha a sérelmezett magatartás, tevékenység vagy állapot a Tpvt. megsértését valószínűsíti, feltéve, hogy az eljárás a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörébe tartozik, és az eljárás lefolytatását a közérdek védelme szükségessé teszi.

Az előbbiek értelmében a Tpvt. a versenyfelügyeleti eljárás megindításához három konjunktív feltételt támaszt: a jogsértés valószínűsíthetőségét, a Gazdasági Versenyhivatal hatáskörének fennálltát, illetve azt, hogy a közérdek hatékony védelme is indokolja az eljárás lefolytatását.
A Gazdasági Versenyhivatal minden ügy kapcsán a fentieket figyelembe véve egyenként, az ügy összes körülményeit mérlegelve dönt a versenyfelügyeleti eljárás megindításáról. Mindezek alapján a panasszal érintett ügyben a Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindításának fent megjelölt feltételei – így a jogsértés valószínűsíthetősége - nem állnak fenn, így az Ön által benyújtott panasz 2016. április 28-án lezárásra került.

Kérem fenti tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.

Nem tudom tudomásul venni, mert előttem történt, hogy a néni - ha már idáig elmászott, - vett egy drágább tévét. Szemem előtt valósult meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat (a kereskedő becsalogat, a kínált áru nem elérhető, a vevő vesz mást). Zavar.

Kérem az összegyűlteket, hogy szavazzanak:
- lusta emberek dolgoznak a hivatalban is
- a kistáska már gazdát cserélt, így eljárásnak helye nincs
- nem történt jogsértés
- egyéb (hozzászólásban kifejtve)

Sarolta tudja a címem, ha jelentkezne, megtalál. Az akciós újság elérhető itt, a teló a 4. oldalon van. (Igen, kínai, de ennek most nincs túl magas relevanciája, így kár is kitérni rá.)

Tudom, hosszú, de csak ilyeneket tudok, bocsánat :) Hadd lázadozzanak a hozzászólók :)

Köszi


Kategóriák: Hírek

Köretként születik újjá csütörtökön a keddi falusi burgonya?

2016, június 9 - 14:57

A Teletál az egyik legnagyobb hazai ételkiszállító cég. Elég széles merítéssel dolgoznak. Szendi "Paleo" Gábortól Benke "Böllérkonyha" Laci bácsiig terjed az étlap, amiből természetesen a fitt, a vega, a turbó fogyós és a többi táplálkozási fősodortól elhajlás sem hiányzik. MAradék kaja biztos keletkezik ilyen mennyiségnél, de hogy az egyik blokk reszlijét tényleg kiporcióznák egy másikban 2 nappal később, ezt fura lenne. Rákérdezünk a dologra a cégnél, addig is, akinek van teletálas tapasztalata, az legyen szíves ossza meg a közzel.

Kedves Tékozló Homár,

Gondoltam megosztom Veletek is a Teletállal szerzett tapasztalataimat. Sokszor rendeltem már tőlük, de azt gondolom, hogy utoljára is. Az alábbi levelet írtam nekik, igyekeztem visszafogottan, remélem kapok rá választ is. Érdekelne, hogy csak én gondolom kevésnek a mennyiségüket (a kis 50 kg-ommal) vagy másnak is hasonló véleménye van róluk. 

Üdv.,

Anita

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A zárva is nyitva tartó bolt esete

2016, június 9 - 10:30

Az alkohol öl butít és nyomorba dönt, ezért az alkohol ellen úgy lehet a legjobban harcolni, ha gerillaboltokat létesítünk, amik úgy tesznek, mintha sört árulnának, de valójában ki se nyitnak. Így a csalódott vevő kénytelen eloldalogni, és bánatában tejet vedelni vödörszám. Legalábbis panaszos levélírónk állítása szerint a belga sörök boltja akkor is nyitva érzi magát, ha a 'Zárva' tábla lóg az ajtaján.

Kedves Tékozló Homár!

Nem vagyok egy panaszos ember alapvetően, de gondoltam megírom nektek azt a sztorit ami mostanában eléggé felnyomta a vérnyomásom.

Történt még márciusban, hogy sörrajongó páromat meg akartam lepni a születésnapja alkalmából valami különlegesebb sör csodával, amúgy is gyűjti a ritka üvegeket és sörös korsókat, poharakat. Napokig bogarásztam a neten mire megtaláltam a tökéletes darabot a tökéletes boltban. Nevezetesen a Venenum Belga Sörök Boltja nevezetű helyen.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A Telekomtól nehezebb netet kicsikarni, mint sziklából vizet fakasztani

2016, június 8 - 15:08

Olvasónk levele alapján új szabályt kell megtanulnunk az internettel kapcsolatban: net nem akkor van, ha tudunk netezni, hanem ha a Telekom azt mondja. Ráadásul a Telekom varázsige-hatékonyságú ráolvasásai netet ugyan nem teremtenek, viszont eléggé drágák. Ezzel az erővel kérhetnénk segítséget a tévéjósdától is, ha "ledob a cella".

Kedves Homár!

Olvastam kedves Gertrúd levelét a Telekomról és rögtön megugrott a vérnyomásom 200-ra. 

Az én kálváriám a Telekommal már évekkel ezelőtt kezdődött és sajnos nem tudom sok jóval biztatni Gertrúdot. Én is a II. kerületben lakom, ez úgy látszik valamilyen Alkonyat Zóna lehet a Telekomnak. 3 éve költöztem a mostani lakásomba ahol közel 7 hónapig minden gond nélkül volt térerő és net, majd egy szép reggelen arra ébredtünk, hogy net nuku, térerő pedig akadozik. Pontosabban ha kiléptem a kertbe volt net, de ahogy a lábamat a lakásba tettem már nem volt.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Oldalak

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1