Friss hozzászólások

Szavazás

Fog-e élni a végtörlesztéssel?

Bejelentkezés

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó van a webhelyen

Jelenlegi hely

Tékozló homár

Feliratkozás Tékozló homár hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 2 óra 22 perc

Többe kerül az odajutás, mint a visszajáró pénz

2016, május 31 - 15:38

A BKK híresen udvarias irományokban levelezik utasaival, ezúttal sincs ez másként. A tartalma azonban már megkérdőjelezhető. Na, nem mintha nem ismernék el a panasz jogosságát, de azért azt ők sem gondolják komolyan, hogy 150 forint miatt Pestre utazik valaki! Túl XXI. századi lenne, ha lehetne utaltatni ilyenkor a visszajáró pénzt? Legalább bizonyos összeghatár alatt. (A BKK automaták üzemeltetési és működési titkairól ebben a posztban tudhat meg sok mindent.)

Kedves Hilda!

2015. május 12-én a 3-as metró Corvin-negyed megállójánál szerettem volna 1 vonaljegyet venni a BKK automatájánál. (Ennek előzménye, hogy reggeli, Keleti pályaudvartól való indulásomkor az ottani automaták papírpénzt nem fogadtak el, így érmékből csak 1 jegyet tudtam vásárolni.) Az automata a vonaljegyet kiadta, ám a behelyezett papírpénzből nem adott vissza.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Tévesen utalt pénzt kér vissza valamihez képest 15 napon belül a NyUFI

2016, május 31 - 12:09

Egy haláleset sok szomorú kötelességet ró a valószínűleg amúgy is rossz állapotban lévő családtagokra, így különösen szerencsétlen ügy, ha ilyenkor bénázik valamelyik hivatal. Ez történt szegény Ádám a "néhai" Vénszivar.(míg te azzal ki nem tiltottál! esetében, aki hiába tett eleget bejelentési kötelzettségének időben, az állami szerv működése igencsak döcögött. De vajon miért fogamazzák meg ilyen hevenyészve a kérésüket, és miért nem küldik az ilyen típusú levelet ajánlva, hogy biztosan eljusson a címzetthez? 

Üdv helga! 

Már a megszólítással magam alatt vágom a fát, de én már csak a találkozó s a "méhkirálynő" átadása utáni vesszőfutásod okán így "nyomom"!:)

Éppen két hónapja elhunyt édesanyám. Van olyan ismerősöm, akinek szintén az anyja 3héttel előtte hunyt el s ő mondta, hogy a halál után, még a következő hónapban jön egy nyugdíj! Mivel a nyugdíj kifizetés napja fix ezért a kijelölt napon átmentem az üres lakásba s úgy mint máskor jött is a póstás s hozta a havi nyugdíjat, amit én átvettem. Bízom benne, hogy ez így teljesen szabályos volt, nehogy a postásnak baja legyen! Egyébként kb. másfél éve van egy hivatalos irományom arról, hogy mivel jó anyám már mozgásképtelen volt, ezért minden ügyében én járhattam el.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Percenként növekvő büntetés a MÁV specialitása

2016, május 30 - 11:57

A sztoriban olvasónk sem hibátlan, hiszen nem csekkolta az előre megváltott vonatjegyen a dátumot, és ebből kerekedett ki az egész kalamajka, de azért az a rész, ahol a kalauzzal való tárgyalás hullámzását követve 150 forintról 12500-ig nő a fizetendő összeg, elég elképesztő.

A debreceni Nagyállomás jegypénztáránál várok a soromra, végre odajutok az ablakhoz. Helyjegyet szeretnék holnapra, április 14-ére Budapestre a 8.07-es IC-re, vissza pedig, mondanám tovább, amikor a pénztárosnő közbeszól, hogy várjak, rendezzük először az odautat. És asztal meg ablak mellé, teszem hozzá, mert tudom, lehet ilyet is kérni.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Minden vevő gyanús a Pennyben?

2016, május 27 - 15:22

Kevés idegesítőbb dolog van vásárlás közben, mint a nézelődő vásárlót két lépés távolságból követő biztonsági őr, amitől az ember egyrészt akkor is azonnal bűnösnek érzi magát, ha utoljára 5 éves korában lopott csokit a nagyi "titkos" édességes fiókjából, másrészt rögtön elfelejti, hogy mit is akart venni. Szóval a vásárló=potenciális tolvaj hozzáállás nagyon gáz. De speciel az nem tűnik annyira vészes dolognak, ha a táska felemelésével kell bizonyítani, hogy a bevásárlókosár üres, mert hát nekem is maradt már gyufa meg levespor a csomag alá becsúszva. Persze a táskába kukkantgatás azért már teljesen más eset.

Tisztelt Tékozló Homár blog

Az alábbi eset inkább jogi kérdés, de véleményem szerint a fogyasztóvédelem egyik fontos eleme a vásárlókkal való bánásmód és a velük szemben alkalmazott eljárások is. Így engedjék meg, hogy megosszam az alábbi esetet:

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Pénztelenség nem boldogság

2016, május 27 - 11:45

"Mi boldoggá teszünk!" - ígéri a Hellopay a leendő kártyatulajdonosoknak. Hát Gergőt nem sikerült, mondjuk mi a levél alapján. 

Kedves Homár!

2016. április 28-án a Budapesti Pálinkafesztiválon váltottam ki és töltöttem fel a fesztivál egyetlen "hivatalos" fizetőeszközeként feltüntetett HelloPay kártyát. Előrebocsátanám, hogy beszámolóm természetesen NEM az összegek miatt íródott, hanem egyértelműen elvi és etikai okokból.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Drágán adja a számlatörténetet a Citibank

2016, május 26 - 15:46

Az ember azt gondolja, hogy az online bankolással minden bankügyet egyszerűbb elintézni. Hát nem.

Kedves Homár,

Előre bocsájtom, hogy meg vagyok elégedve a Citi Bankkal, 2000 óta vagyok náluk, ezalatt talán ha kétszer voltam benn fiókban, mindent el lehet online vagy telefonon intézni. A számlacsomagjuk is tökéletes számomra, hosszú évek óta teljesen nullás a költségem és nagyon sajnálom, hogy év végén kivonulnak. DE, most picit kiakasztottak.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Pénzért adja az amúgy is járó garanciát a Euronics?

2016, május 26 - 10:54

Igazán trükkös megoldást alkalmaz a műszaki áruházlánc, ha tényleg így csinálja. Megkérdezzük.

Kedves Homár!

A minap érdekes dologra lettünk figyelmesek az Euronics áruházában. Telefon vásárlás előtt álltunk, a választás egy Huawei P8 Lite készülékre esett. Interneten gyorsan megnéztük az árakat, és örömmel láttuk, hogy az Euronics áruházakban éppen akciós ez a típus. Több ezer Ft-tal olcsóbb volt itt, mint máshol. Már a webáruházukban is szemet szúrt, hogy a készülékre 1 év garanciát vállalnak, holott minden más nagy műszaki áruház 2 év garanciával adja. Gondoltam biztos csak elírás.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

5 telefon és 5 személyes ügyintézés sem volt elég a Telenornak, hogy rendezze az ügyet, amiben ő hibázott

2016, május 25 - 15:13

Talán az eddigi legdurvább mobilszolgáltatós sztori, pedig aztán erős versenyszámról beszélünk!

A saját hibája miatt a Telenor durván szankcionálja a vétlen ügyfelet (mai magyar dráma)

Nyitány
Április 14-én a Telenortól vásároltam egy Lumia 950 típusú mobiltelefon készüléket az üzlet által kínált kedvező hitelkonstrukcióval, 12 részletre, melyből egy helyben, a vásárláskor fizetendő, a többi 11 a következő 11 hónap számláival együtt. Befizettem a kezdő részletet, boldogan hazavittem a telefont, minden működött, szuper.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Légitársaság hatósági szerepkörben?

2016, május 25 - 09:08

Elég bosszantó lehet itthonragadni egy útlevél érvényességi para miatt, de azt valószínűleg még olvasónk sem vitatja, hogy nem lehet bemondásra elhinni, hogy valahol a világban van neki  egy másik. A kérdés persze igazából az, hogy a Wizz Air kötözködhet-e a dolog miatt, vagy neki csak a jegyet és az okmányok meglétét kell csekkolnia.

Kedves Homár!

2016. 05. 09. hétfőn Isztambulba, volt jegyem a Wizzairrel, életvitelszerűen odakint élek, csak egy hétre jöttem vissza Pestre. Sokat utazok a közel-keleten, ennek okán 2 útlevelem van, a másodikat mindig csak egy évre kapom, igy a mostani pl. szeptemberben fog lejárni, mig a másik meg par évig érvényes (a félreértések elkerülése végett mind a kettő magyar).

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Adjon hálát a sorsnak, hogy nem Márk szomszédja!

2016, május 24 - 16:31

"A 45%-os csomagveszteség miatt le kellett mondanom a Netflix szolgáltatást, napközben az internetes bankolás csak a jó isten segítségével működik, illetve az online játék/hangalapú csevegés egyáltalán nem, vagy kritikán alul működik." - és most mindenki küldjön egy erősen támogató gondolatot Márk felé, hátha ma is egymilliószoros nap van épp, és végre megoldódik a problémája, mert ez rémes lehet.

Kedves Tékozló Homár,

Körülbelül 2 éve a UPC szolgáltatásának minősége rohamosan elkezdett romlani a területünkön. Ennek örömére többször is megkerestem a UPC-t. Nemsokkal az első bejelentés után egy szerelő állított be hozzánk aki a hibát nem találva modemet cserélt és kérte, hogy teszteljük a szolgáltatást.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A hely, ahol nem a "pitiző vendéglátós" az aranyszabály

2016, május 24 - 11:43

Az elmúlt évek gasztroforradalmához kapcsolódóan generációváltás is zajlik a hazai vendéglátós szakmában. Ennek kapcsán egyre inkább úgy tűnik, hogy a minőségi, igényes, kézműves és dizájn szavak mentén alapított új egységek általában fiatal, gyakran más szakmában már sikeres tulajdonosainak nemcsak különleges kávékat vagy isteni sütiket köszönhetünk, hanem a "mindent a vendégért" szemlélet leáldozását is. A vendégnek természetesen egyáltalán nincs mindig igaza. A sérelmek egy részénél ráadásul nagyon sok múlik a csak az adott pillanatban érzékelhető hangulatokon, gesztusokon, szóval az egyértelmű pronyóságokat leszámítva, csak a jóisten tudná megmondani egy esetről utólag, hogy jogos panasz vagy kekeckedés. De a feltűnően öntudatos, már-már pökhendi panaszkezelés nem biztos, hogy jó irány.

Kedves Homár!

Engedjétek meg, hogy én is megosszam veletek történetemet. A helyszín Szeged volt, pár héttel ezelőtt történt. A Süti nem Süti nevű helyre mentünk be a párommal és a 4 kg-os, végtelenül kedves kiskutyámmal. Rögtön jött is az intelem, kutyával ide nem lehet bejönni. A párom abban a pillanatban fogta a kutyát és kiment vele a bejárat elé.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Milyen hal úszik a Rio Mare konzervben?

2016, május 23 - 15:15

Az nem derül ki levélírónk leveléből, hogy hol vette a Rio Mare konzervet, de az biztos, hogy sikerült egy unortodox darabba belefutnia. Nem tudjuk, hogy a gyártónál felejtettek-e ki egy-két alkatrészt ebből az eledelből, vagy Rio mare is csak egyike azon termékeknek, amiket hamisítanak. Ha ez utóbbi akkor jó példája annak, hogy olcsó húsnak híg levében nem pont az úszkál, aminek úszkálnia kellene. 

Tisztelt Homár Szerkesztősége!

Pár napja vásároltam két doboz Rio Mare tésztás tonhalat, de sajnos a találáskor jött a döbbenet, hogy a csomagoláson látványosan jelzett "Pasta" sajnos egyáltalán nem található meg a termékben. Ahogyan az olivabogyó és a paprika darabok sem.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Hátrányoshelyzetűek a MÁV otthonnyomtatott jegyei

2016, május 23 - 10:25

Én a vonatjegy kifejezés hallatán még kígyózó sorra és alig látható betűkkel nyomott, kunkorodó fecnire assszociálok, szóval már az otthoni nyomtatás lehetőségét is óriási hujjogással köszöntöttem most, hogy megtudtam, hogy létezik, de olvasónk témában összegyűjtött kérdései ezzel együtt is inkább tűnnek jogos felvetéseknek, sem mint rosszindulatú kötözködésnek.

Kedves Homár Hilda!

Az alábbi kérdéseket intéztem az imént a MÁV-nak. Úgy vélem ezek a kérdések és majd a MÁV válaszai érdekelhetik a Homár olvasóit is. A MÁV válaszát természetesen továbbítom számodra. Kérlek, a nevem ne közöld le!

Üdvözlettel, 

M.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Felszámoltás alá került a hotel, csak a vendégeket elfelejtették értesíteni a dologról

2016, május 20 - 15:22

Nincs kész a szoba időre? A wifi csak a recepció falára tapadva él? Hajszál volt a levesben? Nem tiszta az ágynemű? Mik ezek a problémák ahhoz képest, ha az ember érkezéskor azzal szembesül, hogy bezárt a hotel, ahova nyaralni indult, annyira, hogy felszámolják, úgyhogy a befizetett pénze is ugrott! A soproni Hotel Fagus honlapja már nem él, a nagy szálláskereső szájtok közül a Szállás.hu-t csekkoltuk, ott már nem foglalható, de ki tudja hányan lehetnek Ágiékhoz hasonló helyzetben?

Sziasztok! 

Lehet már Ti is tudjátok, lehet nem. 2016. május 9-től felszámolás alatt áll a Hotel Fagus Sopronban. Természetesen erről a pünkösdi hétvégére érkező vendégeket elfelejtették értesíteni, mint az a facbook oldalukon jól olvasható: 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

70 ezres fejhallgató 3 ezerért?

2016, május 20 - 09:48

Hát a hülyének is megéri! Kivéve a webshopot, ugye. Nem is adták oda. Az eset analóg a hirhedt Media Marktos esettel, ahol már megismerkedhettünk a feltűnő értékaránytalanság fogalmával. Itt csak ismétlünk, hogy tudjuk.

Tisztelt Homár Hilda,

Történt, hogy a Samsung Experience Store-ban nézelődtem, szerettem volna egy vezeték nélküli töltőt vásárolni. Keresgélés közben vettem észre, hogy egy régebb óta kiszemelt, ám eddig túl drágának titulált termék ára jelentősen leesett. A szokásos 69 900 forint helyett mindössze 3 ezer forintért lehetett megvásárolni.

Elütés, vagy nem, ezt nem hagyhattam ki, rendeltem belőle egyet, természetesen csináltam a folyamatról screenshotokat. Ezeken tisztán látszik a 3 ezer forintos vételár, és hogy a termék már benne van a kosaramban. Online ki is fizettem, levonták a 3000 forintot és megerősítő emailt is kaptam róla, amiben még mindig az alacsonyabb összeg szerepelt.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Óvatosan a Vodafone Európa Napijegyével!

2016, május 19 - 14:49

Igazán cseles a Vodafone, ha ez az Európa Napijegy nevű szolgáltatása tényleg így működik, márpedig eléggé úgy tűnik, hogy így.  Szóval, aki külföldre megy, az nagyon gondolja át, hogy mit szeretne, mert napi egy sms-sel egy hét alatt 8000 forintba fog kerülni a buli - még, ha az arról is szólt naponta, hogy kösz, ma sem kérem.

A roaming és a Vodafone, avagy egy szolgáltatás, amit csak önmagán keresztül lehet lemondani

Április végén Krakkóba mentünk osztálykirándulni, márpedig ha az ember külföldre utazik, óhatatlanul is találkozik  "Üdvözlünk ...ban a ... hálózatán!" jellegű SMS-ekkel a határ(ok) környékén. Most sem volt ez másképp, Szlovákiába érve jött is az SMS, amiben a Vodafone tájékoztatott, hogy külföldön vagyok, az aktív roaming tarifám pedig az Európa Napijegy, amely napidíja 990 Ft/nap, és jujjdejó, mert ezzel használhatom a hazai internetem és egységeim.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mikortól él a szerződés: a telefonos megrendeléstől vagy az aláírástól?

2016, május 19 - 09:35

Olvasónk meggondolta magát a T-home-mal való telefonos megbeszélést követően, és le is mondta az előző nap megrendelt szolgáltatást. A Telekom viszont ezt nem igazán akarja tudomásul benni. Megkérdezzük, mennyire jogos ez.   

Szia!

Leírom a sztorimat mert már nem tudom hová fordúljak vagy mit lépjek remélem tudsz mondani valami bíztatót.

Február végén leadtam egy megrendelést a T-homnak telefonon adsl internetre, Netmánia S csomag, 2 évre önmagában 5400 Ft/hó a weboldal szerint.

Másnap meggondoltam magam, mert lett usb-s internetem, ezért gondoltam azonnal felhívom őket és törlöm a megrendelést és a megkezdett szerződés stb. Felhívtam őket, és azt mondták, hogy törölték, további teendőm nem lesz.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Minek a menetrend, ha nem aszerint közlekednek a buszok?

2016, május 18 - 15:35

Közhely, de az embernek minden esetben eszébe jut, amikor tömegközlekedési járatra várakozik feleslegesen, hogy ha ilyen szolgáltatást nyújtana egy mobilszolgáltató, vagy cipészmester, akkor nemhogy felkopott volna az álla, de hozzávágták volna már a cégért, mint Mekk mesterhez minden epizód végén. 

Az olvasói levél szerint úgy tűnik, az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ is az utasok szívatásának szenteli tevékenységét.

 

Tisztelt enykk!

Hivatalos panasszal fordulok önökhöz! Mégpedig Győr 5-ös járat,Szent Imre út- József Attila utcai megállóhelynél tapasztalt 15-20 perces rendszeres késések miatt.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A bank, ami nehezen emészti az ügyfele költözését

2016, május 18 - 09:07

Az Erste azt állítja, hogy értik egymást valakikkel. Miklós levele alapján ezek a valakik nem az ügyfelek.

Kedves Homár,

Egy érdekes kis történetet szeretnék megosztani veled a magyar bankvilág legaljáról. Családunk minden tagja az ERSTE banknál vezette a számláját eredetileg. Ezzel nem is volt semmi probléma, mindaddig amíg nem akartunk sehova költözni.

Én 2003-2004 között Debrecenben voltam egy szakképzésen, és oda kértem át a bankkártyámat. Amit sikeresen be is rögzítettek, és utána kiküldték: a Szegedi bankfiókbam, mert a rendszer nem rögzítette, hogy Debrecenben kértem a bankfiókba. Persze vissza is ment Pestre. Ordibálás, káromkodás és az ügyintéző sűrű bocsánatkérése közepette nagy nehezen elintéztem, hogy mégiscsak megkapjam.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Az nem reptéri transzfer, ha a sofőr jóindulatán múlik, hogy az ember felszállhat-e a buszra

2016, május 17 - 14:32

Egy repülőút előtt vagy után csomagokkal megpakolva, időkeretbe szorítva az ember igazán nem vágyik még egy kis extrafaxnira, pláne, ha előre fizetett a dologért. Andrással együtt mi is kíváncsian várjuk a PlusAirportLine magyarázatát. 

Kedves Homár!

Az imént írtam az alábbi emailt egy reptéri transzfert biztosító magyar cégnek, melyről nem mondható el, hogy maradéktalanul biztosította volna szerződésben vállalt kötelezettségeit... A sztori kiderül a szövegből, amit alább közzé is teszek:

Tisztelt PlusAirportLine Kft.!

Szeretnék elfogadható magyarázatot kapni arra, hogy éppen egy hete, máj. 8-án 10:57-kor Pozsonyban landoló Ryanair-járat azon utasai, akik Bécsbe tartottak volna az Önöktől előzetesen megvásárolt -vagy legalábbis kifizetett- "jegyükkel", miért nem tudtak többletköltség nélkül hazautazni az Önök által biztosított transzfert igénybe véve!

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Oldalak

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1