Friss hozzászólások

Szavazás

Fog-e élni a végtörlesztéssel?

Bejelentkezés

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó van a webhelyen

Jelenlegi hely

Tékozló homár

Feliratkozás Tékozló homár hírcsatorna csatornájára
Frissítve: 1 óra 43 perc

Az igazán hűséges előfizető akkor is fizet, ha nem jut neki szolgáltatás

3 óra 5 perc

"A hűség igazi gyöngyszem a homokszemek között, amit csak azok láthatnak meg, akik valóban értik, hogy mit jelent." Paulo Coelho

Sziasztok!

A rengeteg bejegyzésetekben lehet, hogy már felmerült ez a probléma a Vodafone-nal kapcsolatban másnál is. Ha így van, kérlek csak annyit segítsetek, hogy megadjátok a linkjét, hátha megtalálom a megoldást.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Vigyázat, beugratós kötelező!

2016, február 11 - 14:47

A baleseti adó egy 2012-ben bevezetett adó (a biztosítási díj 30%-a, de maximum naponta 83 Ft / gépjármű), amit a biztosítóknak kell beszedniük. Rövid és nyilván nem reprezentatív netes kutakodásunk alapján úgy tűnik, az alkuszok és a biztosítók oldalai külön, hangsúlyosan kiemelve jelzik, hogy a kalkulátoruk beleszámolja-e az ajánlat kiszámolásába (általában nem). Ahogy a Viennáé is külön jelzi az adó összegét., bár az csak számolással derül ki, hogy a szép nagy piros számokkal kiírt gyakoriság szerinti díjban nincs benne. Olvasónknak ettől még azt javasoljuk, hogy a lemaradt adót gyorsan fizesse be, mert jelenleg a biztosítása díjhiányosnak számít, és ha ez így marad, akkor meg is szűnhet. 

Tisztelt Homár!

Megtévesztéssel a legkönnyebb új ügyfelet szerezni, csak a gépjármű kötelezőbiztosításból ki kell hagyni a biztosítási  adót és már is az Union Biztosító Vienna Insurance Group ajánlata lesz a legjobb.

A biztosító a fizetendő díjhoz számszerűleg kiírja a biztosítási díjat adó nélkül.

Én átutalással kifizettem ezt az összeget és 1 hónap múlva kaptam egy fizetési felszólítót, akkor tudtam meg, hogy a biztosító egy másik összegre gondolt, mint amit én átutaltam. Ha csekket kértem volna, akkor egyből észrevettem volna, hogy a fizetendő díj és a csekken szereplő össze között jelentős különbség van. És akkor 15 napon belül le tudtam volna mondani a biztosítást. De átutalásnál 1 hónap múlva jelezték, hogy kevesebbet fizettem be, így bőven kifutottam a lemondási határidőből. Én nem vagyok naprakész a biztosításhoz kapcsolódó adókkal, így szerintem a biztosítónak a fizetendő összegnél számszerűsítve fel kellett volna tüntetni a teljes összeget a félreérések elkerülésére.

Biztosító válasza:

A biztosítási díj nem tartalmazza a baleseti adót, mert nem a biztosítási díj része, baleseti adót az esedékes díjbekérő tartalmazza. A B/05 bonusz-besorolású számlát 2015.11.18-án kapta a fiókba, a módosítottat pedig 11.25-én, azaz mindkét számlát a 14 napos felmondási határidőn belül kapta."

Ezzel a logikával a benzinkutakon elég lenne a benzin árát adók nélkül kiírni és az adókat számolja ki az autós ahogy bírja. A kereskedelmi számlákon is a bruttó összeget tüntetik fel számokkal, meg sosem kaptam nettó összegről számlát.


Kategóriák: Hírek

Hogyan lehet számlát kapni a Ryanairtõl?

2016, február 11 - 09:47

Az olvasónknak adott meghökkentő állításuk szerint sehogy. Ezt vajon hogy gondolják? A számla eleve nem az adó, hanem a költség elszámolásához kell, a kiállítását pedig a legtöbb légitársaság egy különösebb kreativitást nem igénylő megoldással, egy linken elhelyezett formmal simán megoldja. 

Sziasztok!

Az imént foglaltam egy repülőjegyet egy európai városba céges kártyával. Próbáltam számlát igényelni de nem tudtam. Rátaláltam a "live chat” szolgáltatásra, gondoltam, majd ott sikerül. Hát nem. 3 ügyintézővel is beszéltem, a harmadiks rác tudott magyarul így kicsit jobban átérezte, hogy mit is akarok.

Ez volt a válasza arra, hogy számlát szeretnék kapni:

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mindenki teszi a dolgát: a minisztérium nyilatkozik, a nyugdíjas reménykedik

2016, február 10 - 14:48

"Erkölcsi kötelessége a kormánynak, hogy ami a törvény alapján visszajár az állampolgároknak, azt meg is kapják. Még akkor is, ha egy csődbe ment külföldi biztosító helyett kell helytállni. A károsult biztosítottak az adóhivataltól kérhetik vissza a nekik visszajáró baleseti adót" - közölte az NGM. Egy sort még beletehettek volna, hogy egy csomó hiábavaló ügyintézéstől megkíméljenek néhány már amúgy is leharcolt Astra-károsultat.

Kedves Homár,

közismert az Astra biztosító tavalyi csődje és az ebből fakadó kötelező biztosítóváltás. Édesapám sajnos náluk volt biztosítva, így ő is érintett. Már eleve az októberi soron kívüli biztosítóváltás is szívás volt, mert dupla áron sikerült a gépjármű kötelező felelősségbiztosítását átkötnie. De muszáj volt, nem volt választása. [...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mindent a BKV-jegyautomaták működéséről

2016, február 10 - 09:45

A T-System az a cég, ami a híres-neves BKV automatákat gyártotta és üzemelteti. A gépek működésére sokszor van panasz, az első levél is egy benyelt bérlet miatti reklamálás, de amiért a levélből poszt született, az igazából a cég válasza. A T-System ugyanis olyan példaértékű, konkrét információkkal teli tájékoztatást küldött olvasónknak, hogy még mi is köszönjük!

Tisztelt T-Systems!

Ezúton szeretnék gratulálniAz Év Projektje: a BKK jegy- és bérletkiadó automatája projekthez.

Igazán szép munka!

Ugyanakkor szeretném elmesélni, hogy felhasználóként milyen élményben volt részem az egyik automatájuknál.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

"A Telenor duplán számláz és örökké meghosszabbodik az előfizetés!"

2016, február 9 - 14:46

Olvasónk leírásában több túlzásnak tűnő állítás is van, mert az biztosan nem igaz, hogy "a szerződött összeg dupláját kell fizetned és nem csak 2 évig, hanem örökké", de az is biztos, hogy a szolgáltatók szeretik az ügyfeleket talpig nehéz hűségbe bújtatni. Olvasónk figyelje a kommenteket, mert a Telenor ott szokott reagálni a posztra!

Tisztelt Homár,

A Telenor duplán számláz és örökké meghosszabbodik az előfizetés!

Örömmel láttam, hogy készülék nélkül mindössze 1270 ft a havidíja a Telenor XS üzleti előfizetésnek, ez a weboldalukon is fenn van. Személyesen bementem és érdeklődtem az előfizetésről, az ügyintéző is megerősítette, hogy igen, ez 1270 ft, így meg is rendeltem. Gondoltam rá, hogy rendelek akkor már több előfizetést is, ha ilyen kedvező, de szerencsére, mivel volt már problémám a céggel, csak 1 előfizetést kértem, ugyanis az első számlánál jött a meglepetés. Az előfizetési díjnak ugyanis a dupláját számlázzák és mivel aláírtad a 2 év hűséget nincs már visszaút.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Mit tehetünk, ha nem csenget fel a postás a csomaggal?

2016, február 9 - 09:44

Állandó visszatérő, és valószínűleg soha meg nem szűnő panaszforrás a postai kézbesítés. Hol eleve nem jön a postás, pedig kéne neki. Hol  jön, de nem csenget fel. Hol meg felcsenget ugyan, de nem várja meg a választ. Az biztos, hogy a legbosszantóbb piszlicsáré napi ügyek egyike, amikor otthon vagyunk egész nap, mégis csak a bedobott értesítőből tudjuk meg, hogy jött valami, és el kell zarándokolni a postára. Hogy ne csak mindig a nyervogás menjen, megkérdeztük a Postát, hogy mi a szabály a felcsenget, értesítést hagytémában, illetve mit tehetünk, ha elégedetlenek vagyunk a postásunkkal. (Azt csak mondom, hogy biztosan sokat segít a viszonyon, ha kedvesen köszönünk neki, ha összefutunk a lépcsőházban.)

Kedves Tékozló Homár!

Nem én leszek az első aki a postára panaszkodik és az utolsó sem. Nem nagy dologról van szó engem mégis dühít ha már fizetek egy szolgáltatásért. 

Társasházban lakunk ahol van kapucsengő egyértelműen jelezve a neveket. A postán keresztül rendelt csomagokat hol a postás hozza be (van kulcsa a külső ajtóhoz) hol a posta futárja ( akinek nincs kulcsa). Ha csomag érkezik és valamilyen futár hozza és nem vagyunk itthon az szokott történni, hogy felhív a futár valamint a külső ajtóra ragaszt egy értesítést, illetve beengedik a szomszédok és a postaládába rakja az értesítését illetve másnap megpróbálja újból kézbesíteni. A postás és a postás futár se értesítőt nem hagy, nem hív ha nem küldenének róla e-mailt várhatnánk a végtelenségig. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A távlatok, amiket az Invitel nyitott a magyar vidéknek

2016, február 8 - 14:44

Vidéki életképek rovatunk következik: az emberek neteznének, de várniuk kell estig, míg legalább egy részük a tévét választja a gépezés helyett, mert a bitek csak csordogálnak, vánszorognak, szédelegnek az információtechnológia falusi országútját.

 

IInvitel, Vicc szolgáltató! Perelhető a szolgáltató? Milyen díjakkal jár egy per indítása, esetleg több ember is indíthat egy pert?

Sziasztok!
Inviteles internetünk van, már lassan 1 éve elviselhetetlenül lassú, nappal használhatatlan, csak este 10-11 utána lesz valamennyire működő képes. Az egész faluban rossz, most például 12 perc alatt nem sikerült egy speedtest.net nevezetű oldalt betöltenem, hogy lemérjem a sebességemet. Le is videóztam, hogy legyen bizonyítékom róla, majd el is küldöm nekik mert vicc ami itt folyik! Az elmúlt 2 hónapban legalább 20-30 hibajegyet indítottam, csak annyit kaptam válaszul az üzenetek nagy részében, hogy náluk minden rendben van, ehhez képest az egész falu ugyan erre a problémára panaszkodik. :)

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Másfél hónapja ugrott el a telekomos szerelő egy set top boxért, azóta is várnak rá

2016, február 8 - 09:25

Vezetékek, dokumentáció, emberi tényező, pláne mind a három egyszerre mindig magában hordja a veszélyét annak, hogy egy sztori végül a Homáron kössön ki. Ilyen típusú panasz jön is naponta. Az viszont már a sokat olvasott Homárnál is extrém kategória, hogy egy szerelő egy ideig tipródjon a feladat fölött, majd elugorjon egy set top boxért - hogy aztán soha többet hírét se hallják a háziak. Reméljük, jól van!

Kedves Olvasók, 

Nehéz röviden leírni a Telekommal kapcsolatban lezajlott kudarcsorozatunkat, mert több hónapnyi személyes, telefonos és e-mailes párbeszéd tartalmát kellene összeszednem. A feladat nehézségét bizonyítja, hogy ez még a sokat látott Telekomnak sem sikerült eddig. Pedig Ők vissza tudják hallgatni a hívásokat.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Választhatsz, vagy fizetsz vagy büdös lyukban vakációzol

2016, február 5 - 17:08

Impozáns szálloda alagsori büdös kis lyukában tölteni a téli nyaralást, miközben a spanok egy puccos, balkonos szobában héderelnek? Nemcsak az irigység írat ilyen helyzetben Homár posztot a magyar emberrel, hanem a gyanú is, hogy eleve a helyzetből fakadóan bezsebelhető pluszpénzre épül az üzleti modell. (A videó a hotelszoba-skála másik végéről mutat példákat.)

Kedves Homár Helga!

Az előzmények: befizettünk egy bizonyos (nagy madár) utazási irodánál egy úgynevezett „kedvezményes téli Málta” csomagra. Egy csomag, két személyre vonatkozott. Ebben benne volt a 4 csillagos szállás reggelivel, repülőjegy oda-vissza. A biztosítást, poggyász díjat természetesen külön kellett, (az alapárban csupán csak egy kis kézipoggyász szerepelt, és ennek okán az utazási iroda a poggyászdíjaknál egyáltalán nem fogta vissza magát) és bizony így már egyáltalán nem is volt kedvezményes a dolog. Na mindegy.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Pénz helyett ígérgetéssel próbált fizetni az utazási iroda

2016, február 5 - 09:33

Mi??? Lassan itt a tavasz, mi meg még mindig egy elmaradt adventi vásár miatt dünnyögünk? Nagyon is! Ugyanis a sztori kb. halotti tort vízionáló lezárása ellenére a benne szereplő utazási iroda él és virul, ontja az aktuális ajánlatokat Velencétől Mohácsig.  Olvasónk lenne a Különösen Szerencsétlen Ügyfél, akinél egyszerűen minden összejött? A posztot természetesen elküldjük a Jakab Reisennek, reméljük, megírják az ő oldalukról is a történteket.

Sziasztok!

Barátnőimmel ősszel elterveztük, hogy kiruccanunk az egyik külföldi adventi vásárba. Mivel a bécsiben és a graziban már voltunk, ezért végül a pozsonyi adventi vásár mellett döntöttünk, mert még egyikünk sem járt ott, és egyben egy kellemes városnézéssel kívántuk megtoldani a napot. Az utazásra a soproni Jakab Reisen utazási irodánál, a december 13.-i programjára foglaltunk helyet szombathelyi felszállással (mivel mindannyian Szombathelyen és Kőszeg környékén lakunk). Az utazás költségét 6 főre október 19.-én utaltam át 52.800.- Ft értékben.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Sony-saga több felvonásban

2016, február 4 - 16:56

Csudálatos karikázós fotó, békéltető testületi ülésről szóló beszámoló és fogyasztóvédelmi tanács is került ebbe a kissé ütött-kopott, de jótállási időn belüli hibásodott Sony készülékről szóló gigantikus posztba, aminek a méretét a gyártóval folytatott irgalmatlan hosszú levelezéssel már nem is mertük növelni. Még jó, hogy a lényeg így is kiderül.

Kedves Homár!

Szeretnék tanácsot kérni Tőletek az alábbi ügyben. Az ügy nem egyedi eset: a Jótállási szabályzat és garanciális javítás kérdése tömegeket érint. Ha sikerül bebizonyítani az igazamat, az sok hasonló esetre hatással lesz. Kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok erről:

Egy Sony Xperia Z3 Compact okostelefon jótállása kapcsán bonyolódtam hosszas levelezésbe a gyártóval, majd a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál tettem panaszt írásban a megfelelő űrlapok kitöltésével. A Gyártótól elutasításon túl érdemi választ nem kapok, a Fogyasztóvédelemtől a Békéltető Testülethez irányítottak, a meghallgatásra január 27-én kerül sor.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Kérdezték, megmondtuk a címed meg, hogy milyen gyógyszert vettél nálunk, problem?

2016, február 4 - 09:19

Azért van abban némi irónia, hogy épp a Megbízható Bolt titulus megszerzése kapcsán merült fel a kétség a fenti patika adatkezelési megbízhatóságával szemben.

Szia Hilda!

Szerinted normális dolog, hogy egy online gyógyszertár a személyes adataid, a vásárolt gyógyszerek nevével együtt (elég érzékeny személyes adatnak tartom) átadja harmadik félnek? Ráadásul mindezt úgy, hogy tenni sem tudsz ellene? Illetve tudsz: nem rendelsz az adott cégtől.

Tudni kell, hogy a Pingvin Patikától már többször is rendeltem, és sosem tapasztaltam a lentieket. A szállítás gyors, jók az árak. Hozza amit az ember elvár egy webshoptól. Ha valakit nem zavar, hogy fűnek fának elmondják milyen gyógyszert szed, bátran vásárolhat tőlük...

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Hétköznapi kalandok az ügyeskedők országából

2016, február 3 - 16:55

Egy kis stikli, egy kis mutyi, egy kis simli. Levente szembesült Tesz-vesz Magyarországgal, ami az ügyeskedésre van beállva. 

Tisztelt Homár,

Korábban már volt egy ilyen poszt, ahol a benzinkutak üzemanyagszámlájával történő csalásról írtak, na most újra megy az üzlet:

2016.01.30-án 8:00-kor tankoltam az Agip Csömöri úti töltőállomásán. (1147 Bp Csömöri út 27.) Nem kértem számlát, viszont távozás után a kapott blokkon (ami egyszerűsített számla) vevőként az alábbi cég szerepel: XXXXX Kft. XXXXXX út XX. 3200. Gondolom ezt ők jól el is számolják. Levél megy a NAV-nak is. Csatoltam a blokk képét.

Az egészben a legviccesebb, hogy a benzinkúton pont egy a Vaterán vásárolt árut vettem át, ahol fizetés után az eladó azt kérte, hogy a Vaterán jelöljük már be, hogy nem történt meg az adásvétel, hogy neki ne kelljen jutalékot fizetnie.

Kicsit sok volt egy napra, úgyhogy legyen nektek szebb napotok!


Kategóriák: Hírek

Ha a szolgáltató felveheti a beszélgetést, én miért nem?

2016, február 3 - 10:13

Igazi kínzó kérdés. Utánajárunk.

Kedves Homár! 

Lehet, hogy csak én izgultam túlzottan rá, mindenesetre számomra érdekes. Nem olyan rég hívott a Telenor, a telefonom pedig automatikusan minden hívást rögzít: 

Telenoros hölgy: - Jó napot kívánok XY vagyok a Telenortól, szeretnénk tájékoztatni az új tarifacsomag lehetőségekről, alkalmas időpontban hívom Önt? 
Én: - Jó napot kívánok, hallgatom. 
Telenoros hölgy: - Köszönöm. Tájékoztatom, hogy a beszélgetést a mindenkori hatályos jogszabályok alapján rögzítjük és megőrizzük, bármikor visszahallgatható és ellenőrizhető. A besz...
Én: - A beszélgetést én is rögzítem. 
Telenoros hölgy: - Tessék?
Én:- A beszélgetést én is rögzítem. 
Telenoros hölgy: - Ez esetben nem folytathatjuk tovább, mert a Telenor nem járul hozzá... 
Én: - Értem, viszonthallásra. 
Telenoros hölgy:- Viszonthallásra.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Tuskó módon szolgálja ügyfeleit a Wizz Air

2016, február 2 - 14:52

Már az is érthetetlen, hogy a Wizz Air rendszerét kicsinálja, ha a Gipsz Jakab család azonos nevű tagjai együtt szeretnének utazni, de ez még lehet sima technikai zűr. De vajon miért olyan baromi nehéz az ügyfélszolgálatukkal kommunikálni?

Tisztelt Fogyasztóvédelmi iroda,

A mai napon a Wizzair honlapján az alábbi panaszt tettem, a foglalási metódust kérdezvén/kritizálván :

A wizzair.com honlapján sem az általános, sem a foglalásnál intézendő információknál NEM szerepel, hogy mi a teendő teljesen azonos nevű utasok esetén.

Én a mai nap próbáltam 3 főnek foglalni, melyből kettőnek megegyezik  a neve. Nem sikerült,  a hibakódot mellékelem. Megjegyzem, kb 45 éves a legfiatalabb utas is, tehát a hibakód sem igazán értelmezhető  :

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

A sóhivatalok csimborasszója, a Diákhitel Központ

2016, február 2 - 09:44

A "ki emlékszik a jelszavára!" kiszólások kicsit gyengítik Gábor mondanivalóját, de a túlbonyolított bürokrácia tényleg rémes. A NAV-értesítésről szóló NAV értesítés megvan? A diákhitelesek legalább tudnak arra gondolni minden egyes belépéskor, hogy a jövőt most írják.

Kedves Homár!

Csodálom, hogy még senki nem tette itt szóvá a "minden ügyintézőnk foglalt" sóhivatalok csimborasszóját a Diákhitel központ sajátosságait.

A Diákhitel központból mindenkinek csak két adat kell, hogy mennyi a tartozása és mennyi az aktuális törlesztőrészlete. Ezek persze érdektelen adatok másoknak, ha bárki megtudja, semmilyen módon nem tud visszaélni vele. Akire viszont tartozik, annak egy egyesített CIA/NASA/KGB többszintű beléptetési rendszeren kell átesnie. 

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

"Önök elkezdtek nekem számlázni egy olyan szolgáltatást, amit én önöktől sosem rendeltem meg

2016, február 1 - 15:53

Na olyan sem volt még, hogy a T-vel úgy küzdjön valaki, hogy még csak ügyfelük sem volt!

Kedves T-Com,

Röviden összefoglalva, volt egy korábbi majdnem egy évtizedes DSL szerződésem a GTS Datanet-el, ezt megszüntettem 2015.06.17-én a telefonszám visszahordozása nélkül. Ez egy fontos momentum, hogy a szám visszahordozása nélkül, ez azt jelenti, hogy mivel a DSL szolgáltatást megszüntettem a telefonvonalra erre a jövőben már nem tartottam igényt, ez azt jelenti, hogy a telefonvonalat a DSL az alvállalkozójának visszaadta (T-Com)

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Érdről Budapestre 240 000-ért

2016, február 1 - 09:40

A szabály az szabály. Nyilván ez van a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szobáinak falára kiakasztva hitvallásként, mert a cég nem méltányol, nem kegyelmez, hanem mindenfajta ellágyulás nélkül behajta, ami jár neki. Figyelem, a tavaly megváltott éves bérletek tegnap éjfélig voltak érvényesek, szóval mától muszáj meglennie a 2016-ra érvényes autópálya-matricának, ha közlekedni akarunk!

Érdről Budapestre 240 000-ért

A 2015-ben újonnan fizetőssé tett Érd - Budapest szakaszon - az év elején három nap személygépkocsis használatért - a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (továbbiakban NÚSZ) ennyire büntetett, annak ellenére, hogy az általuk szabott “türelmi időn” belül éves matricát vettem erre a kocsira.

Évek óta külföldön dolgozom, Magyarországon néhány hónapot tartózkodom. Ennek ellenére azonban minden évben megvettem az itthoni autómra az éves autópályamatricát és Magyarországon adom be az adóbevallásomat is.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Kártérítés helyett feljelentette ügyfelét a Groupama/ Frissült a fejleményekkel

2016, január 29 - 15:17

Azt hiszem az ilyen esetek miatt él az az általános kép a biztosítókról, hogy csak a szerződéskötésig fontos nekik az ügyfél. 

Kedves Homár!

 2015. június 9.-én villám csapott a házunk előtt álló villanyoszlopba, aminek következtében tönkrement egy Sony Vaio laptop és a vezetékes telefon. (A szomszédaimnál is keletkeztek hasonló károk – ezeket az ő biztosítójuk már régen kifizette.) A kárt bejelentettem a Groupama Biztosítónak, majd beadtam a laptopot a Sony szakszervízbe.

[...] Bővebben!


Kategóriák: Hírek

Oldalak

Drupal theme by pixeljets.com D7 ver.1.1